Veste, kje je Dubaj? Verjetno ne čisto točno. Tudi večina sedmo-, osmo- in devetošolcev z OŠ Brinje  tega ni vedela čisto natančno do dne, ko so izvedeli, da bodo imeli možnost odpotovati na strokovno ekskurzijo v Dubaj. To je mesto v Združenih arabskih emiratih, ki je v zelo kratkem času zraslo sredi puščave.

Za nami sta že dva dneva, preživeta v tem popolnoma drugačnem svetu – tako s kulturnega kot tudi z geografskega, arhitekturnega in drugih vidikov. Danes smo obiskali Gorica industries, kjer nas je direktor in lastnik podjetja, gospod Fornazarič, s svojo ekipo popeljal skozi svoje podjetje in nam predstavil zgodbo svojega podjetja.  Prikazal nam je zgodbo o uspehu, ki je posledica 35-letnega truda. Za nami je tudi prvi dan svetovne razstave EXPO 2020, na kateri tokrat 193 držav sveta prikazuje dosežke in presežke, razvoj in usmeritve v prihodnost. Vsak od paviljonov ima navdihujočo zgodbo, zato jih želimo obiskati čim več in tako doživeti svet v malem.

Več pa naj vam povedo slike.

ZADNJI DNEVI POGLEDA V SVET

Ko ste mnogi šele dobro zaspali, so učenci, ki so na strokovni ekskurziji v Dubaju, morali že vstati. Ura je bila namreč 4 zjutraj in pred hotelom so nas čakali ogromni džipi, ki so nas prepeljali v uro oddaljeno puščavo. Tja smo prispeli še pred sončnim vzhodom, ki smo ga pričakali na lepih oranžno-rdečih sipinah. Preizkusili smo se tudi v bordanju po sipinah, nato pa so nas izkušeni šoferji adrenalinsko zapeljali po sipinah. Za konec safari doživetja smo zajahali še štirikolesnike in kamele. Po vrnitvi v hotel smo si privoščili samopostrežni zajtrk, nato pa se z metrojem odpeljali do najvišje stavbe na svetu, Burj Khalife, na katero smo se tudi povzpeli. Mislim, da se mnogi nismo zavedali, da stojimo in se sprehajamo na 452 metrih višine.

Potem smo se odpravili na raziskovanje starega dela Dubaja. Tam smo se sprehodili skozi tržnico začimb in se preizkusili v barantanju. S tradicionalno ladjico smo prečkali kanal in si v restavraciji privoščili okusno večerjo. Večer smo zaključili s kopanjem v hotelskem bazenu, ki ponuja čudovit razgled na mestno panoramo.

Jutri zjutraj se, polni novih izkušenj, vračamo domov. Za konec lahko rečemo, da so tovrstne ekskurzije bogate učne ure, ki bodo učencem razširila obzorja.

EXPO 2020 in Dubaj skozi oči učencev

1. dan – obisk podjetja Gorica Group in prvi dan svetovne razstave EXPO 2020

Po pristanku v Dubaju in po tem, ko smo se ustavili v hotelu, nisem imel časa za razburljive sanje, ki sem si jih obetal, saj sem bil zares utrujen. Ne glede na 3-urni spanec me je želja po raziskovanju Dubaja razburila. Začeli smo z dolgotrajno vožnjo do podjetja Gorica Industries. Direktor podjetja nam je v grobem razložil svoje delo in razkazal produkte. Podjetje je bilo dokaj zanimivo, a vseeno me je bolj zanimal EXPO 2020. Ogled EXPA je bil naporen, ampak nepopisen. Počutil sem se, kot da sem v pravljici, vse je bilo drugače zasnovano, vsaka stavba je bila drugačna, ni bilo kot doma. Prelepo. Ogledali smo si 8 paviljonov. Nemški mi bo zagotovo ostal v spominu, a to ne pomeni, da mi je bil najljubši. Bil je napreden in z veliko animacijami (vključno s pevko, ki pa je pokvarila vzdušje), ampak obožujem naravo. Nova Zelandija se nam je predstavila fenomenalno. Poleg animacij z vodo, ki jo obožujem, mi je bil všeč tudi posnetek. Bil je zelo realističen. Poleg čudovitega ambienta, pa mi je bil všeč tudi akcent Novozelandcev. Gospa mi je pela z odgovori na moja vprašanja. Bilo je božansko. Pred odhodom se še vedno nisem zavedal, da smo to mi, OŠ Brinje Grosuplje. Čar EXPU pa da tudi noč. Zelo mi je bilo všeč. Dan se je končal z večerjo v Burger King-u, ki me ni navdušil, a je bila najhitrejša rešitev in rešitev, ki je bila marsikomu všeč.

Najbolj zanimiv mi je bil nemški paviljon. Za njim še novozelandski. Pričakovala sem malo več od slovenskega paviljona, dogajanja. Od zunaj izgleda zanimiv, znotraj pa ni nič posebnega. Španski paviljon se mi je kar vlekel. Presenečena sem bila nad razkošnostjo EXPA. Uživala sem cel dan.

Zelo všeč mi je bil nemški paviljon, saj smo imeli v eni od sob gugalnice ter v drugi bazen z žogicami. Po mojem mnenju je bil najboljši paviljon od Nove Zelandije. Všeč so mi bili »potni listi«, ki smo jih dobili in v njih zbirali štampiljke. Cel EXPO je zelo zanimiv zaradi njegovih raznolikih delov. Zelo všeč so mi različni pristopi k predstavitvi različnih držav. Najbolj všeč so mi bili potni listi EXPA.

Zajtrk je bil dober. Expo je bil zelo zanimiv. Države so zelo dobro predstavili. Fotografije so bile zelo dobre in polne barv. Avtobus je smrdel. Moj najljubši dogodek je bil obisk Burger King-a. Bil sem zelo lačen, zato sem zelo užival med jedjo. Na koncu smo dobili še sladoled, ki je bil zelo dober. Potem smo odšli v hotel in med sprehodom sem sem zelo zabaval. Dan je bil super.

2. dan – drugi dan svetovne razstave EXPO 2020, obisk slovenskega veleposlanika in kosilo z njim, obisk paviljonov

2. dan na EXPU je bil za moj okus zanimivejši od prvega. Sami smo lahko hodili celo popoldne okoli, dobili smo kar 12 štampiljk. Ogledali smo si Rusijo, Luksemburg, Avstralijo, Srbijo in ostale. Najbolj zadovoljna sem bila z egiptovskim paviljonom.

Ta dan je bil zelo dober, saj smo spoznali veleposlanika Slovenije in šli z njim jest v češki paviljon. Bilo je zelo dobro. Po tem so nam učiteljice dovolile, da gremo sami po EXPU po skupinah. S svojo skupino smo jedli tudi v mehiškem paviljonu. Jaz sem jedel še koruzo in sladoled. Bilo je zelo dobro. Najljubša stvar mi je bila, da smo šli po skupinah po EXPU. Obiskali smo veliko paviljonov in se zabavali.

Drugi dan smo se po zajtrku znova odpravili na EXPO. Tam smo si ogledali kar nekaj paviljonov in se nato dobili s slovenskim veleposlanikom Otom. Povedal nam je nekaj zanimivih stvari, potem pa smo skupaj zapeli še slovensko himno. Za tem pa je prišel najboljši del, ko smo si učenci lahko sami ogledali še nekaj paviljonov. Lina, Ajda, Tim, Jaka, Maks, Kristjan in jaz smo si jih ogledali 12. Najbolj me je presenetil paviljon UK s svojim sporočilom.

Današnji dan je bil zelo zanimiv, saj smo si ogledali še več paviljonov kot dan prej. Všeč mi je bilo, da smo na EXPU imeli prosti čas in se okoli sprehajali, kot smo želeli. Zvečer pa smo nekateri spet odšli v Burger King z Jožetom. Najboljša stvar pa je bil ogled paviljona Savdske Arabije, saj je voda tekla v krogu in iz stropa in mi je uspelo iti skozi curke vode, ne da bi se zmočila.

3. dan – raziskovanje puščave, Burj Khalifa in obisk starega dela mesta

Danes smo dan začeli že ob 4.00 zjutraj. Z džipi, ki so nas pričakali pred hotelom, smo odšli na puščavski safari. Na safariju smo si ogledali sončni vzhod, ki je bil prečudovit. Jahala sem tudi kamelo in to prvič, moram reči, da je zelo drugače kot jahanje konja. Tudi bordali smo na mivki in si nabirali mivko v svoje plastenke. Imeli smo tudi zelo adrenalinsko vožnjo po peščenih sipinah. Po zajtrku smo odšli z metrojem v stari del Dubaja. Žal smo malo prehitro šli dol in smo se malo nahodili. Ko smo prišli na tržnice je bilo zelo drugačno, ampak zabavno. Na arabskih tržnicah je navada, da se za ceno pogajaš, moram reči, da smo kar precej zbili ceno. Na koncu so tudi že vsi vedeli, da smo iz Slovenije, zato smo raje odšli s tržnice, ker bi nas verjetno tam čisto izropali – mi bi mislili, da smo se dobro pogajali, v bistvu pa je vrednost tega predmeta manjša in bi samo oni zelo zaslužili.

Zgodaj smo se zbudili. Šli smo v puščavo, kamor smo se vozili 1 uro. Kasneje smo pojedli zajtrk in z metrojem odšli na Burj Khalifo. Ko smo z nje prišli, smo odšli v stari del mesta na tržnico. Na koncu smo odšli v hotel. Najbolj zanimiva stvar mi je bila vožnja po puščavi s 4-kolesniki. Vozili smo se v parih.

Zadnji, najboljši dan. Dan, ki smo se ga vsi zelo nestrpno pričakali. Zbudili smo se zelo zgodaj in se z džipi, ki jih jaz ne bi nikoli tako vozil, ker je avto zelo prestižen in lep, peljali skozi sipine, bilo je divje. Ko smo se odločili, katera sipina je primerna, smo se ustalili, privlekli borde in poskusili bordat po pesku, v pričakovanju na sončni vzhod, ki je bil nepozaben. Lep. Ob vrnitvi na prehod med puščavo in civilizacijo pa smo dobili štirikolesnike, ki smo jih lahko poskusili. Bila je nepozabna dirka po sipinah. Skoraj najljubši del dneva. Nadaljevali smo v največji stavbi na svetu, Burj Khalfie. Bilo je mogočno. Najljubši del dneva pa je bilo barantanje z Arabci, ki bi prodali stvari za vse na svetu. Nikoli nisi smel popustiti in se spoprijateljiti s prodajalcem. Bilo je malo strašljivo, a meni razburljivo, saj sem se zavedal, da se mi ne mora nič zgoditi. Končali pa smo dan s kopanjem v bazenu in zabavo v sobi.

Tretji in zadnji dan smo se zbudili že zgodaj zjutraj in se odpravili v safari. Tam smo opazovali sončni vzhod in se vozili z bordi po sipinah, jahali kamele in nekateri tudi s štirikolesniki. Za tem smo se odpravili na zajtrk in z metrojem na Burj Khalifo, kjer smo opazovali lep razgled. Po tem smo se odpravili v revnejši del mesta, kjer smo si ogledali tržnice in si tam tudi kaj kupili. Zvečer smo si spakirali še zadnje stvari in se odpravili spat.

Ta dan je bil zaspan in zelo zanimiv. Najprej smo vstali ob 4.00 in šli v puščavo. Tam smo surfali in čakali na sončni vzhod. Tam smo se tudi peljali po puščavi. Jezdili smo tudi kamele. Potem smo se odpravili na Burj Kalifo. Potem smo jedli in kupovali stvari v starem delu mesta. Moj najboljši del dneva je bil, ko smo se vozili s štirikolesniki. Zelo je bilo zabavno. Ta dan se mi bo vpisal v moje življenje.

Zadnji dan v Dubaju pred odhodom domov mi je bil zelo všeč. Sicer smo vstali že ob 4.00, ampak se je izplačalo. Odpeljali smo se v puščavo, kjer smo se lahko vozili s štirikolesniki in jahali kamele. Pred tem smo še bordali po sipinah in se po puščavi vozili z džipi, kar pa ni bilo najbolj zabavno, ker je bilo po koncu vožnje večini slabo. Najboljši del dneva je bil, ko smo odšli na najvišjo stavbo, na Burj Khalifo. Imeli smo zelo lep razgled in zabaven zadnji dan.

(Skupno 748 obiskov, današnjih obiskov 1)