Fleksibilni predmetnik (FP) je na naši šoli že povsem ustaljen. Izvajali ga bomo tudi v šolskem letu 2024/2025, in sicer v 4., 5., 6., 7., 8. in 9. razredu.
FP omogoča drugačno razporeditev tedenskega števila ur pouka pri vseh predmetih, razen pri SLJ, TJA, MAT in ŠPO, vendar v obsegu letnega števila ur.
Glavni razlog za izvajanje FP so možnosti, ki nam jih ponuja za dosego kvalitetnejšega znanja. Želimo predvsem:
- povečati raznolikost metod in oblik dela pri učenju in poučevanju ter lažje načrtovati nove inovativne metode poučevanja;
- učinkoviteje izvajati vzgojno-izobraževalno delo in izboljšati rezultate v znanju;
- povečati medpredmetno povezovanje in izvajanje pouka pri različnih kombinacijah predmetov;
- doseči ustrezno realizacijo vseh predmetov;
- povečati zadovoljstvo učencev, staršev in strokovnih delavcev pri delu na šoli.
Letos bomo FP izvajali pri predmetih LUM, GUM, GEO, ZGO, TIT, GOS, DKE, BIO, torej pri predmetih, za katere učitelji menijo, da bi jim le-ta omogočil kvalitetnejši pouk in umestitev več praktičnega dela ter aktivnih metod poučevanja v vzgojno-izobraževalni proces.
V okviru FP bomo izvajali tudi izbirne predmete, in sicer:
- polletje: likovno snovanje 1, likovno snovanje 2, elektronika z robotiko, sodobna priprava hrane, načini prehranjevanja, obdelava gradiv: les¸ kemija v življenju;
- polletje: likovno snovanje 3, obdelava gradiv: kovine, sodobna priprava hrane, poskusi v kemiji, obdelava gradiv: kovin, obdelava gradiv: umetnih snovi , robotika v tehniki;
IP vključene v FP bomo izvajali v obliki blok ur, torej dveh strnjenih ur.
Ker bodo zaradi FP nekateri predmeti potekali samo pol šolskega leta, bodo imeli učenci nekatere predmete samo v 1. polletju, druge pa samo v 2. polletju. V 1. polletju (od 1. septembra do 31. januarja) bodo imeli drugačen urnik, kot v drugem polletju (od 1. februarja do 14./24. junija). Pri sestavi obeh urnikov smo pazili, da sta enako zahtevna in da je v obeh polletjih približno enako število ur.
Učenci bodo imeli v posameznem polletju nekoliko manj predmetov, ki se jim bodo lahko bolj posvečali in bodo nanje lahko bolje pripravljeni. Seveda pa se bo nova snov hitro kopičila, zato bo treba takoj pričeti s sprotnim učenjem.
Predmeti FP bodo potekali samo eno polletje. V tem času bodo učenci prejeli najmanj dve oceni pri tistih predmetih, ki bi brez FP potekali manj kot dve uri tedensko in pri katerih bi sicer (če jih ne bi izvajali v fleksibilnem predmetniku) prejeli najmanj 3 ocene. Pri predmetih, ki jih bomo izvajali le v 1. polletju, bodo učenci ob zaključku 1. polletja dobili zaključne ocene. Če bodo pri posameznem predmetu ocenjeni negativno, bodo imeli prvi rok za opravljanje popravnih izpitov lahko že v mesecu februarju, v dogovoru z učitelji.
V 4. in 5. razredu bodo imeli nekateri oddelki pouk GUM v 1. polletju 1 uro tedensko, v 2. pa 2 uri. Drugi oddelki pa bodo imeli pouk GUM v 1. polletju 2 uri tedensko, v 2. pa 1 uro.
Tabele 4 prikazujejo, katere predmete bodo imeli učenci 6.–9. razreda v posameznem polletju. Urnik A označuje 1. polletje, urnik B pa 2. polletje. Osenčene predmete bomo izvajali fleksibilno. Z rumeno barvo so osenčeni predmeti, ki se bodo izvajali samo v 1. polletju, z zeleno pa tisti, ki se bodo izvajali samo v 2. polletju. Številke v tabeli povedo, koliko ur tedensko bodo imeli učenci ta predmet.
6. a | A | B | 6. b | A | B | 6. c | A | B | ||
SLJ | 5 | 5 | SLJ | 5 | 5 | SLJ | 5 | 5 | ||
MAT | 4 | 4 | MAT | 4 | 4 | MAT | 4 | 4 | ||
TJA | 4 | 4 | TJA | 4 | 4 | TJA | 4 | 4 | ||
GUM | 2 | 0 | GUM | 0 | 2 | GUM | 0 | 2 | ||
LUM | 0 | 2 | LUM | 2 | 0 | LUM | 2 | 0 | ||
ZGO | 2 | 0 | ZGO | 2 | 0 | ZGO | 0 | 2 | ||
GEO | 0 | 2 | GEO | 0 | 2 | GEO | 2 | 0 | ||
NAR | 2 | 2 | NAR | 2 | 2 | NAR | 2 | 2 | ||
GOS | 0 | 3 | GOS | 0 | 3 | GOS | 3 | 0 | ||
TIT | 4 | 0 | TIT | 4 | 0 | TIT | 0 | 4 | ||
ŠPO | 3 | 3 | ŠPO | 3 | 3 | ŠPO | 3 | 3 | ||
skupaj | 26 | 25 | skupaj | 26 | 25 | skupaj | 25 | 26 |
7. a | A | B | 7. b | A | B | 7. c | A | B | ||
SLJ | 4 | 4 | SLJ | 4 | 4 | SLJ | 4 | 4 | ||
MAT | 4 | 4 | MAT | 4 | 4 | MAT | 4 | 4 | ||
TJA | 4 | 4 | TJA | 4 | 4 | TJA | 4 | 4 | ||
GUM | 2 | 0 | GUM | 2 | 0 | GUM | 2 | 0 | ||
LUM | 0 | 2 | LUM | 0 | 2 | LUM | 0 | 2 | ||
GEO | 2 | 2 | GEO | 2 | 2 | GEO | 2 | 2 | ||
ZGO | 2 | 2 | ZGO | 2 | 2 | ZGO | 2 | 2 | ||
NAR | 3 | 3 | NAR | 3 | 3 | NAR | 3 | 3 | ||
DKE | 2 | 0 | DKE | 2 | 0 | DKE | 0 | 2 | ||
TIT | 0 | 2 | TIT | 0 | 2 | TIT | 2 | 0 | ||
ŠPO | 2 | 2 | ŠPO | 2 | 2 | ŠPO | 2 | 2 | ||
skupaj | 25 | 25 | skupaj | 25 | 25 | skupaj | 25 | 25 |
8. a | A | B | 8. b | A | B | 8. c | A | B | 8. d | A | B | |||
SLJ | 3,5 | 3,5 | SLJ | 3,5 | 3,5 | SLJ | 3,5 | 3,5 | SLJ | 3,5 | 3,5 | |||
MAT | 4 | 4 | MAT | 4 | 4 | MAT | 4 | 4 | MAT | 4 | 4 | |||
TJA | 3 | 3 | TJA | 3 | 3 | TJA | 3 | 3 | TJA | 3 | 3 | |||
GUM | 2 | 0 | GUM | 2 | 0 | GUM | 0 | 2 | GUM | 0 | 2 | |||
LUM | 0 | 2 | LUM | 0 | 2 | LUM | 2 | 0 | LUM | 2 | 0 | |||
BIO | 0 | 3 | BIO | 0 | 3 | BIO | 3 | 0 | BIO | 3 | 0 | |||
GEO | 3 | 0 | GEO | 3 | 0 | GEO | 0 | 3 | GEO | 0 | 3 | |||
ZGO | 2 | 2 | ZGO | 2 | 2 | ZGO | 2 | 2 | ZGO | 2 | 2 | |||
FIZ | 2 | 2 | FIZ | 2 | 2 | FIZ | 2 | 2 | FIZ | 2 | 2 | |||
KEM | 2 | 2 | KEM | 2 | 2 | KEM | 2 | 2 | KEM | 2 | 2 | |||
DKE | 0 | 2 | DKE | 2 | 0 | DKE | 0 | 2 | DKE | 2 | 0 | |||
TIT | 2 | 0 | TIT | 0 | 2 | TIT | 2 | 0 | TIT | 0 | 2 | |||
ŠPO | 2 | 2 | ŠPO | 2 | 2 | ŠPO | 2 | 2 | ŠPO | 2 | 2 | |||
skupaj | 25,5 | 25,5 | skupaj | 25,5 | 25,5 | skupaj | 25,5 | 25,5 | skupaj | 25,5 | 25,5 |
9. a | A | B | 9. b | A | B | 9. c | A | B | ||
SLJ | 4,5 | 4,5 | SLJ | 4,5 | 4,5 | SLJ | 4,5 | 4,5 | ||
MAT | 4 | 4 | MAT | 4 | 4 | MAT | 4 | 4 | ||
TJA | 3 | 3 | TJA | 3 | 3 | TJA | 3 | 3 | ||
GUM | 2 | 0 | GUM | 0 | 2 | GUM | 0 | 2 | ||
LUM | 0 | 2 | LUM | 2 | 0 | LUM | 2 | 0 | ||
GEO | 2 | 2 | GEO | 2 | 2 | GEO | 2 | 2 | ||
ZGO | 2 | 2 | ZGO | 2 | 2 | ZGO | 2 | 2 | ||
FIZ | 2 | 2 | FIZ | 2 | 2 | FIZ | 2 | 2 | ||
KEM | 2 | 2 | KEM | 2 | 2 | KEM | 2 | 2 | ||
BIO | 2 | 2 | BIO | 2 | 2 | BIO | 2 | 2 | ||
ŠPO | 2 | 2 | ŠPO | 2 | 2 | ŠPO | 2 | 2 | ||
skupaj | 25,5 | 25,5 | skupaj | 25,5 | 25,5 | skupaj | 25,5 | 25,5 |