Ekošola

eko_znak_Brinje_GrosupljeProjekt Ekošola kot način življenja je program, ki uvaja načrtno in celostno okoljsko vzgojo v osnovne in srednje šole skladno z metodologijo 7 korakov, ki jih lahko primerjamo z ISO standardi 14001. V Sloveniji poteka projekt v okviru društva DOVES.

Projekt Ekošola se izvaja na vseh enotah OŠ Brinje Grosuplje. V gibanje Ekošola kot način življenja se je šola vključila 19. 11. 2004.

 

 

Uradna spletna stran Ekošole

EKO listina

EKO himna

ŠOLSKO LETO 2017/18

POSADILI SMO DREVO PRIJATELJSTVA

Mika Vanhanen: Drevesa so prijatelji

Ohranimo gozdove,  zeleni svet miru,

pomagajmo živalim, da ostale bodo tu!

Drevesa in otroci stopimo skupaj saj

smo vsi otroci Zemlje, pomagajmo ji zdaj!

 

Drevesa so prijatelji, zato sadimo jih zdaj vsi.

Sever, jug, vzhod, zahod, drevesa rastejo povsod!

Mir, zelenje, čisti zrak, tega si želi zdaj vsak.

Drevesa so prijatelji, bodimo to še mi!

 

Danes, 21. 9. 2017,  je svetovni dan miru. V številnih državah po vsem svetu prav zato na današnji dan sadijo drevesa, ki predstavljajo mir in nadaljevanje življenja. Drevo nas spominja na naravo in na pomen skbri za naravo. Mnoge živalske in rastlinske vrste zaradi podnebnih sprememb izumirajo. Ker so gozdovi pljuča Zemlje, ji s tem, ko jih sadimo, pomagamo k nadaljnjemu obstoju.

Hkrati je sajenje dreves povezava šol po svetu. S tem podpiramo kulturno raznolikost in strpnost. Dan sajenja dreves organizira ENO šola – okoljska globalna virtualna šola in mreža za trajnostni razvoj, ki ima svoj sedež na Finskem. V Sloveniji se sajenju pridružujemo v okviru projekta EKO ŠOLA.

Drevesa so pravljična, zdravilna, mitološka in dajejo ten naši zemlji. Drevesa pripovedujejo zgodbe. In drevo, ki je bilo danes zasajeno, bo prav gotovo pripovedovalo zgodbo. Zgodbo o radovednih, navihanih, zasanjanih, veselih, zaljubljenih učencih OŠ Brinje Grosuplje.

Zahvaljujemo se družini Smrkolj, ki nam je podarila drevo. Prepričani smo, da bo posajena Jerebika lepo rasla in čim bolj dolgo opravljala svoje poslanstvo.

ŠOLSKO LETO 2016/17

PROJEKTI:

1. EKO-PAKET

1.del:

Učenci 4.b so v okviru podaljšanega bivanja sodelovali v natečaju Ekopaket z izdelki iz tetrapak embalaže. Izdelovali so igrače: stezo za avtomobilčke in namizno družabno igro. Pri tem so se zelo zabavali.

Učenci posebnega programa in nižjega razreda s prilagojenim programom so izdelali športne pripomočke iz odpadne embalaže: starejši in modernejši model sani, hokejsko palico, uteži, srf z jadrom in košarkarski koš v naravni velikosti, ki nam bo služil za razvedrilo med odmori, kot nagrada za pridne učence, med igro pa bomo razvijali spretnosti ciljanja tarče ter uporabljali pravila fair-playa.

Učenci posebnega programa in nižjega razreda s prilagojenim programom so v posebni kategoriji dosegli 1. mesto. Iskrene čestitke!

2. del:

Odpadna KEMS  embalaža: SVETOVNE ZNAMENITOSTI

Učenci 4. a in 4. b so v okviru podaljšanega bivanja sodelovali v drugem delu natečaja eko-paket, tema: svetovne znamenitosti.Natečaju so se pridružili tudi nekateri učenci 6. razreda .

Njihove izdelke si lahko ogledate v naši foto galeriji.

IZDELKI IZ EMBALAŽE KEMS NA TEMO GOZD

Učenci posebnega programa in nižjega izobrazbenega standarda so izdelali gozde živali, krmilnico, solnico in opazovalnico iz odpadne kems embalaže. Izdelke smo nesli v gozd in jih postavili na gozdno učno pot naše šole. Nekatere smo naredili v velikosti, ki so lahko resnično uporabne in služijo svojemu namenu.

Učenci 2. n, 3. n, in 4. n so izdelali preprost grm, zajčka in medveda.

Z učenci smo se najprej pogovarjali kaj je gozd, koga lahko v gozdu srečamo, kaj počnejo živali v zimskem času.

Kar nekaj časa smo zbirali embalažo sokov in  mleka.

Embalažo smo najprej skaširali in jo nato pobarvali ter dodali detajle.

Pri izdelavi so učenci aktivno sodelovali (tako z idejami kot s samo izvedbo). Na koncu pa smo se skupaj z ostalimi učenci OŠPP odpravili v gozd in naredili še nekaj fotografij.

Ptičje hišice

V oddelku PPVI 2 smo se odločili za izdelavo ptičjih krmilnic. Ideja je nastala v sodelovanju z učenci, saj smo se pri pouku pogovarjali tudi o tem, kako lahko pozimi poskrbimo za živali. Vsak izmed učencev naj bi izdelal svojo krmilnico, pri delu pa naj bi bili čim bolj samostojni.

Uporabili smo različne tetrapake (mleko, sok), ki smo jim izrezali odprtine. S tehniko kaširanja smo jih najprej prelepili z odpadnim časopisnim papirjem. Nato smo jih pobarvali s tempera barvo. Prilepili smo strehe (tetrapak), okrasili pa smo jih z gumbi. Tako krmilnice izgledajo že bolj pisano, pomladno in so pticam bolj privlačne. V krmilnice smo nasuli tudi mešanico semen za ptiče.

Učenci so pri delu uživali, nekaj pomoči učiteljice je bilo potrebne le pri izdelavi strehe.

Opazovalnica, solnica in krmilnica

Učenci posebnega programa PPVI 3 in PPVI 4 so izdelali opazovalnico za lovce in solnico. Izdelali so jih seveda iz tetrapaka in to v večji velikosti.

Krmilnica

Učenci nižje stopnje posebnega programa pa so izdelali krmilnico za divjad. Tudi ta v velikosti, ki bi lahko bila resnično postavljena v gozdu.

2. ŠOLSKA VRTILNICA – Urbano vrtnarjenje in ustvarjanje šolskih vrtov

EKO VRTIČEK UČENCEV OŠPP

Učenci in učitelji smo si zaželeli, da svoj vrtiček bi imeli. Pridno smo za vrtno orodje zagrabili in iz starih dežnikov ter gum mavrični vrt smo naredili. Zdaj čakamo samo še to, da nam dobro obrodi, želodčke z zdravjem obloži in se razcveti.

VRTNARJENJE

Učenci 2. a pridno vrtnarijo na šolskem vrtu. Prekopali so gredo, posadili sadike solate in rukole ter posejali redkvico. Na visoki gredi so iz žice in koprene postavili toplo grdo. Ker je precej suho, gredice tudi zalivajo.

POBIRANJE PRIDELKOV NA ŠOLSKEM VRTU

Na šolskem vrtu že pobiramo prve pridelke. Spulili smo nekaj redkvic in odrezali prvo glavo solate. Otroci so solato in redkvice oprali, redkvice narezali, nato pa pojedli pri malici. Mmmmm, kako je teknilo!

OZAVEŠČEVALNE AKCIJE:

EKO DAN V OŠPP

Letos so imeli učenci OŠPP posebno zanimiv eko dan, saj so v eko natačaju Kems bili nagrajeni z delavnico z “mini pulperjem”. Naučili so se, da tudi iz tetrtapaka lahko uporabne stvari naredimo ter da lahko nove liste iz Kems embalaže dobimo.

EKO DAN v 1. razredu – Očistimo šolski okoliš

Preden smo odšli na prvomajske počitnice smo imeli naravoslovni dan “Očistimo šolski okoliš”. Dan smo pričeli s poučno pravljico Ples v zabojniku, sledil je pogovor o pravilnem ločevanju odpadkov ter izdelava plakatov. Po opravljenem delu v razredu smo se odpravili na šolsko igrišče. Kljub temu, da naše šolsko igrišče izgleda lepo in urejeno, smo na njem našli veliko odpadkov.

Zadovoljni, da smo opravili dobro delo, smo si ob koncu našega dne ogledali še šolski vrt. Nekaj gredic nam je bilo tako všeč, da smo jih ovekovečili še za vas.

IZBIRNE AKTIVNOSTI:

1. TRADICIONALNI SLOVENSKI ZAJTRK

V sredo, 16. novembra 2016, smo z učenci Osnovne šole Brinje, Podružnične osnovne šole s prilagojenim programom izvedli dan dejavnosti oz. tehniški dan Tradicionalni slovenski zajtrk. Delavnice smo tako izvedli prej, zajtrk pa smo kot ostali jedli v petek, 18. novembra.

V prvem delu delavnic smo se pogovorili o pomenu zdravega zajtrka ter se ob novi prehranski piramidi pogovorili tudi o sicer zdravem načinu prehranjevanja. Nekateri so izdelali tudi plakat s slikovnim gradivom. Spoznali smo še nekatere druge slovenske tradicionalne zajtrke, nato pa so učenci sestavili svoj sanjski zajtrk. Ker je sanjski, smo tukaj zamižali na eno oko in si privoščili veliko sladkih jedi. J  Ugotavljali smo, kaj pomenijo slovenski reki in pregovori; ker pa prazna vreča ne stoji pokonci, smo tudi sami pojedli malico.

Po malici je sledil drugi sklop delavnic; obiskal nas je g. Franc Kolenc, aktiven čebelar, ki nam je predstavil čebelarstvo ter svet čebel. Tako smo spoznali čebeljo družino, kako nastanejo med in ostali pridelki, podučil pa nas je tudi o tem, zakaj je čebela za nas in za naravo tako pomembna. Učenci so lahko oblekli tudi nekaj kosov čebelarske obleke in se strinjali, da je čebelarstvo lahko prav zabavna stvar.

Po predavanju so se učenci višjih razredov programa z nižjim izobrazbenim standardom v gospodinjski učilnici za vse oddelke pripravili in spekli medenjake, ostali učenci pa so v svojih učilnicah tako in drugače ustvarjali na temo čebel in medu. Po šoli ni dišalo le po slastnih medenjakih, ampak tudi po satnicah, iz katerih je vsak izmed učencev izdelal svojo pravo pravcato svečko.

V petek, 18.11., smo nato skupaj z ostalimi učenci tradicionalni slovenski zajtrk tudi pojedli. Bil je prav slasten!

NATEČAJI, PROJEKTI…

POLEG NAČRTOVANEGA PROGRAMA SMO SODELOVALI ŠE V NASLEDNJIH PROJEKTIH, NATEČAJIH OZ. AKCIJAH:

ODGOVORNO S HRANO

Ucenci nase sole so na sejmu Altermed v Celju predstavili lokalne kmetovalce obcine Grosuplje in obiskovalcem razlozili zakaj kupovati lokalno hrano.

IZDELALI SMO NOVE NALEPKE ZA KOŠE

Učenki Eva Toplišek in Lara Žgajnar sta v okviru Eko krožka naredili nove nalepke za koše. Pripravili sta tudi PP prezentacijo s katero sta želeli učence v okviru ODS spomniti kaj sodi v kateri koš in kako varčujemo z električno energijo na naši šoli.

»DELUJ EKO – OHRANI ČEBELO IN SMREKO«

Z učenci smo sodelovali na natečaju »Deluj eko – ohrani čebelo in smreko« in naša smrečica je bila izbrana med najboljše tri, zato smo si prislužili nagrado:
– Čebelji dan (izlet z ogledom Hoferjevega raziskovalnega čebelnjaka in podjetja Medex d.o.o.),
– medeni paket z izdelki obeh organizatorjev v skupni vrednosti 150 €,
– naša eko smreka je bila razstavljena v upravni stavbi podjetij Hofer in Medex

EKO 2.a

Učenci 2. a so v okviru OPB izdelali naslednje EKO izdelke:

– kolebnice: izdelane so iz odpadnega blaga.  Vsak prosti čas jih uporabljamo za rekreacijo.

– smreka: podlaga za smreko je kartonska lepenka, na katero smo nalepili mah. Smreko smo okrasili z lesenimi deščicami, ki smo jih pobarvali z belo barvo. Na ene smo nalepili naravni vosek, druge pa smo zlepili v snežaka. Iz storžev smo s sivo volno izdelali čebelice. Iz tulcev, ki smo jih razrezali pa smo naredili okrasne zvezde.

– čarovnica: pred nočjo čarovnic smo tudi mi izdelali čarovnice, ki so strašile mimoidoče po šoli. Izdelane so iz leščeve veje, odpadnega blaga, časopisnega papirja in barvnega papirja.

– likovna mapa: izdelana je iz strani starega koledarja. Na belo stran smo narisali kroge, katere smo obrobili s črnim flomastrom in pobarvali z vodenimi barvami. Naši likovni izdelki so sedaj na varnem in se ne bodo poškodovali.

– razredni snežak: v razredu smo pripravili pravo zimsko vzdušje. Iz belih plastičnih lončkov smo s pomočjo spenjača izdelali dva pol kroga. Za usta, gumbe, korenček, roke in klobuk smo uporabili barvni papir. Šal pa je izdelan iz odpadnega blaga.

URESNIČUJMO, Z ENERGIJO VARČUJMO!

To, da je OŠ Brinje Grosuplje EKO-šola, je znano vsem. Skušamo se držati strogih načel eko ravnanja, ločevanja odpadkov, recikliranja odpadnih surovin in še bi lahko naštevali. Seveda pa se odzovemo tudi na natečaje. Tako smo v mesecu novembru napisali EKO HIT in ga tudi uglasbili. Poslali smo ga na natečaj Uresničujmo, z energijo varčujmo! in za nagrado dobili namizni varčni računalnik. Največje zasluge za nagrado imajo Anja Trontelj, Luna Gala Delič, Julia Kristan, Zala Klavs, Jurij Smrečnik, Hana Jurca in Neža Dežman.

EKO ARHITEKTI

Učenci 6.a in 6.b razreda OŠ Brinje so pri predmetu Likovna umetnost pod mentorstvom učiteljice  mag. Martine Hegediš izvedli ekološko arhitekturno nalogo. Iz odpadnega materiala so ustvarili makete  športno turističnih objektov in urejanja krajine.

Ustvarjali so v skupinah in pri tem razvijali spretnosti timskega dela, motorike, domišljije, kreativnosti, ekološke osveščenosti in zavest, da bojo v prihodnosti prav oni odgovorno posegali in soustvarjali naš bivalni prostor.

MATEMATIČNI SNEŽAK

Učenci 8. razreda smo pri urah matematike izdelali čisto pravega matematičnega snežaka.

»GROSUPELJSKI« KONJIČEK

Pri likovni umetnosti so učenci 5.b obnovili svoje znanje o občini Grosuplje. Pogovarjali smo se o grosupeljskem konju in učenci so ga izdelali iz odpadnega materiala (škatel, kartona, papirja, časopisa itd.). Nastali so lepi kipi, ki
so jih učenci kaširali in pobarvali s tempera barvami. Zaključim lahko s pozitivno mislijo: Človek, ki nima domišljije, nima kril. 

EKO KOTIČEK

Našo šolo krasi tudi eko kotiček v katerem razstavljajo naši učenci z njihovimi mentorji.

1. JESEN  (učenci OŠPP)

2. VOZILA IZ ODPADNE EMBALAŽE (učenci 1.b) TER MAKETA ŠOLE (učenci 4.a)

3. ZIMA (učenci 1.b ter učenci OŠPP)

4. GOZD (OŠPP)