TEDEN S FRANCOZI NA BRINJU

Letošnja izmenjava se začenja v Sloveniji. Teden z našimi francoskimi dopisovalci se že zaključuje pa komaj se je začel. Prispeli so v ponedeljek, 17. oktobra 2022, zvečer, v torek so se nam pridružili na šoli pri pouku in na delavnicah, ki so jih pripravili naši učitelji. V sredo smo se potepali po Primorskem (Škocjanske jame in Piran), v četrtek po Gorenjskem (Bled, Vintgar) in v petek po Ljubljanskem gradu. Čas kar teče in videti ter čutiti je, da so se spletle številne prijateljske vezi med učenci in ponovno tudi med učitelji. Hvala vsem, ki ste pripomogli, da zopet gradimo teden nepozabnih spominov.

ŠOLSKO LETO 2022-23 IN NOVA IZMENJAVA S FRANCIJO

V novem šolskem letu smo v okviru naše izmenjave že s polno paro začeli s pripravami na jesenski obisk naših Francozov. Tudi tokrat je ekipa zelo velika in v Slovenijo pričakujemo 39 učencev in 4 učitelje. Naši učenci si že od junija pridno dopisujejo s svojimi vrstniki in jih mnogi že zelo dobro poznajo, niso pa se še srečali.  Pričakujemo jih v ponedeljek, 17. oktobra 2022 zvečer, domov jih bomo poslali v soboto, 22. oktobra 2022. V tem času se bo dogajalo marsikaj, videli pa bodo tudi kar nekaj kotičkov naše lepe dežele.

Okvirna tema letošnje izmenjave so »Legends and Tales« (Legende in pripovedke) in marsikaj se bo dogajalo tudi na to temo.

Naš obisk Francije je načrtovan za marec 2023 in že sedaj vemo, da bomo ta datum težko pričakovali.

32 UČENCEV IN 4 UČITELJI NA IZMENJAVI V FRANCIJI

Izmenjava na naši šoli poteka že 10. leto in po 2 letih, ko potovanje ni bilo možno, se je včeraj spet ponovil znani scenarij. V ponedeljek, 16. 5. 2022, ob 5.30 je izpred šole odšel avtobus poln mladih učencev, ki so že nestrpno čakali, da obiščejo svoje francoske prijatelje s katerimi si dopisujejo že od junija 2021. Že marca v Grosuplju je bilo skupno tedensko druženje zelo prijetno in polno novih znanj in doživetij. Le kaj jih čaka ta teden? Zvečer smo dobili obvestilo, da so po več kot 13 urah vožnje varno prispeli v St. Chamond. Spremljajte naše objave.

PRVO JAVLJANJE IZ FRANCIJE

V ponedeljek ob 5.30 se je začela naša nepozabna dogodivščina s Francijo. 32 otrok in 4 učitelji smo se z avtobusom odpravili na 13 ur dolgo potovanje do naše pobratene šole College Richard Edmond v francoskem mestecu Saint Chamond. Vsi navdušeni in prav nič nervozni smo preživeli pot brez težav. Z igrami in glasbo na avtobusu nam je pot kar hitro minevala. Vmes smo naredili nekaj postankov in zvečer okrog 19.00 prispeli do naših francoskih gostiteljev, ki so nas že nestrpno pričakovali. Po dobrem mesecu smo zopet videli naše prijatelje in jim padli v objem. Vsak se je odpeljal v novo domovanje, ki bo naš dom prihodnjih nekaj dni. Spoznali smo družine, okusili že nekaj francoske kulinarike in komaj čakamo na nadaljne dni, ki bodo sigurno zelo pestri.

TOREK v ST. CHAMONDU

Bonjour,

danes smo v Franciji imeli pravi šolski dan. Dopoldne smo spoznavali šolo, igrali tradicionalne francoske igre, zmagovali, tekmovali in se ob tem zelo zabavali. Izkazali smo se tudi s predstavitvami Slovenije, Grosuplja in naše šole. Predstavitve smo izvedli v parih ali manjših skupinah v različnih francoskih oddelkih. Odgovarjali smo na vprašanja, predstavili svoje najljubše glasbenike, se nasmejali francoski slovenščini in poslušali tudi predstavitve Francije, ki so jih pripravili naši francoski prijatelji.

Popoldne so nam učitelji pripravili šest različnih delavnic: sestavljanje stolpov in skulptur iz lesenih kock, lov za kuliji v vrtu, ki se je končal z zasaditvijo rožic, video delavnica, izdelovanje zastave s temo biodiverzitete, ustvarjanje gobic za pomivanje posode iz odpadnega materiala in učilnica pobega.

Večer preživljamo v družbi prijateljev – nekateri v mestu, drugi na podeželju.

Salut!

SREDA V FRANCIJI – OBISK MESTA LYON

Sredin dan smo izkoristili za ogled mesta Lyon. Zjutraj smo se zbrali pred šolo  nato pa nas je pot vodila do bazilike Notre-Dame de Fourviere v Lyonu. Z mesta, kjer stoji bazilika, smo občudovali panoramo mesta. Po ogledu čudovite bazilike, smo se spustili v samo mestno jedro, kjer smo se razdelili po skupinah in izvedli orientacijo po mestu. Nato smo si privoščili  krajši  odmor pred katedralo in nadaljevali našo pot proti muzeju imenovanem Musee des Confluences. Tam smo si ogledali razstave povezane z biodiverziteto, znanostjo in antropologijo. V muzeju smo se tudi malo ohladili, saj je bil dan kar vroč.

Na žalost smo na poti nazaj proti Saint Chamonu obstali na avtocesti, saj je prišlo do prometne nesreče. Tako smo pozno popoldne in večer namesto z našimi francoskimi družinami preživeli na avtobusu, kjer smo si priredili manjšo zabavo in si z raznimi igrami krajšali večurno čakanje. Jutri je nov dan, za katerega upamo, da se bo nadaljeval z manj bivanja na avtobusu in brez zastojev na cesti.

ČETRTEK V FRANCIJI – UČIMO SE O BIODIVERZITETI

Bon soir parents,

danes smo dan začeli kot običajno, in v šolo prispeli ob 8.00 ter kmalu odšli do soteske reke Loare (Gorges de la Loire). Tam smo se razdelili v dve skupini, ki sta se kasneje tudi zamenjali: prva skupina je preizkušala lokalne proizvode – marmelade, med in sokove ter ugibala sestavine, medtem pa je druga skupina raziskovala okolico. Sprehodili smo se po naravnem parku, se ustavili na treh razglednih točkah, opazovali rastlinstvo in živali in uživali ter se učili o naravnem bogastvu ob reki.
Ogledali smo si tudi velikanski jez na reki in se kasneje čez njega tudi zapeljali – popoldne smo namreč obiskali majhen kraj z velikim gradom, kjer prebivajo ptice plenilke. Ptice smo si najprej ogledali v kletkah in volierah, skozi nekatere smo se lahko tudi sprehodili, nato pa smo eno dobro uro uživali v predstavi s pticami plenilkami, ki so letele čisto blizu nas in nas zabavale.
Jutri nas čaka še en lep izlet, do takrat pa se bomo s svojimi francoskimi prijatelji družili še cel večer.

PETEK V FRANCIJI

Petkov dan smo začeli kot ponavadi, pred šolo, kjer smo počakali na naš avtobus, da nas je odpeljal na zadnji skupni izlet v Franciji. Odpeljali smo se v Le puy en Velay, kjer smo si ogledali skalo na kateri stoji kip Notre-Dame de France. Kip nas je navdušil, lahko smo se tudi povzpeli čisto na vrh njega. V mestu smo si kasneje ogledali še katedralo Marijinega oznanenja ter si privoščili nekaj prostega časa. Izvedeli smo, da je to mesto postalo tudi eno od izhodišč romarske poti Santiago de Compostela. Nato nas je pot vodila do trdnjave v mestu Polignac. Tam smo lahko občudovali razgled in se sprehodili po ostankih trdnjave. Čakala  nas je le še vožnja domov in zaključna prireditev v šoli. Vedoč,  da je to naš zadnji večer pri francoskih družinah smo se odpravili k njim domov, da izkoristimo še zadnje skupne trenutke.

OBISK IZ FRANCIJE PO SKORAJ TREH LETIH KONČNO USPEL – IZMENJAVA MED OŠ BRINJE GROSUPLJE IN COLLEGE ENNEMOND RICHARD SE NADALJUJE

V ponedeljek, 21. marca zvečer smo Brinjci nestrpno pričakali avtobus, ki je bil kar dolgo na poti, da je prevozil skoraj 1000 kilometrov, razdaljo, ki loči mesti Grosuplje in St. Chamond. Iz avtobusa je izstopilo 30 malo negotovih najstnikov in 4 učitelji. Ker je bil že večer, so učenci poiskali vsak svojega dopisovalca in se odpravili v družine naših učencev.

Teden smo učitelji načrtovali kar nekaj časa ter na koncu ugotovili, da nam je ponovno uspelo, saj je bil teden poln aktivnosti, ki je povezal 30 družin, 60 najstnikov, 8 učiteljev in še in še. Medkulturnost in povezovanje z drugimi deželami in državami je dragocena izkušnja, ki pa ne prinese samo lepih izkušenj, ampak tudi kakšno malo težjo preizkušnjo. Mnogi učenci so bili prvič v tujini, kjer jim je bilo tudi sporazumevanje izredno težko, saj je bil jezik pogovora lahko predvsem angleščina, pa še te nekateri pač ne obvladajo in bodimo iskreni, govoriti v tujem jeziku pač ni tako enostavno, še posebej za najstnika. Res pa je, da je gospod google pogosto zelo dobra pomoč.

Aktivnosti tega tedna so bile osnovane ne letošnji temi, ki je bila »biodiverziteta« in učenci so že od septembra raziskovali in oblikovali različne naloge na teme, ki so povezane z naravo in živimi bitji. S tem so bile povezane predstavitve, ki so jih sooblikovali slovenski in francoski učenci, darila, ki so si jih izmenjali (razglednice iz semen in panjske končnice) ter tudi darila, ki smo si jih izmenjale šole (velik hotel za insekte ter lesena deska z vgraviranim prenovljenim logom naše izmenjave).

Urnik tedna ob obisku Francozov v Grosuplju je potekal takole:

Ponedeljek – zvečer prihod v Grosuplje in namestitev po družinah.

Torek – francoski učenci v parih predstavijo svoje mesto, svojo šolo in svoj jezik našim učencem v razredih, popoldne pa v manjših skupinah poteka orientacija po Ljubljani, z ogledom vseh glavnih znamenitosti.

Sreda  – izlet na Primorsko, v čudoviti Piran, na poti nazaj pa še ogled Predjamskega gradu.

Četrtek  – izlet na Gorenjsko, ogled muzeja v Radovljici, kremšnita na Bledu in ogled prekrasnega Bleda iz Ojstrice.

Petek – ogled Križne jame v škornjih in z lučkami, popoldne pa pestro dogajanje ob izvedbi delavnic učiteljev naše šole. Pripravili so jih kar 6 in vsak učenec je bil na dveh (kuhanje, prijateljstvo, gledališče, geografija, origami in film so prepletali različne vidike biodiverzitete).

Sobota je bila do večernega odhoda Francozov nazaj v Francijo prepuščena organizaciji posameznih družin. Učitelji smo se odločili, da našim kolegom iz Francije letos pobliže pokažemo Novo mesto in reko Krko z okolico. Grosupeljčani smo se ob 7h zvečer zbrali na parkirišču za šolo in mnogi v solzah spremljali odhod avtobusa, ki je glasno trobil v pozdrav. Francozi so bili več kot navdušeni nad lepotami naše dežele in še bolj nad gostoljubnostjo naših družin, saj so se vsi zopet izkazali nadpovprečno. Hvala vam starši!!

Teden od 21. do 26. marca je bil zagotovo naporen, saj biti dober gostitelj vseeno ni ležanje na kavču, vendar pa so se v naših srcih vzpostavljale povezave, ki bodo ostale za vedno. Tiste bolj grenke bomo pozabili, ostali pa bodo tisti lepi spomini in odštevanje do maja, ko bodo naši učenci potovali v St. Chamond, da svoja prijateljstva nadgradijo še po francosko.

Naša povezava med šolama letos poteka že 10. leto in to ni malo. V ta namen smo letos tudi izdali Zbornik. Do meseca maja, ko Brinjci potujejo v Francijo, pa bo zagotovo nastalo še kaj.

Še več kot besede, pa zagotovo povedo slike 😊.

Zapisala: Sabina Kavšek, koordinatorica projekta

IZMENJAVA S FRANCIJO 2021-2022: obisk Francozov od 21. do 26. marca 2022

Pripravljamo se na obisk naših dopisovalcev iz francoskega mesta St. Chamond. Obiskujejo šolo College Ennemond Richard, ki je naša pobratena šola. Učitelji pripravljamo strokovni del vsebin (predstavitve, delavnice, ogledi, strokovni izleti), starši in učenci pa bodo poskrbeli za gostoljubnost na svojih domovih. Teden je že načrtovan in lahko si ogledate kaj vse nas čaka.

Ob 10. obletnici izmenjave med OŠ Brinje Grosuplje in College Ennemond Richard smo izdali ZBORNIK. Vabljeni k branju.

Slovensko – francoska izmenjava ŽIVI in iz leta v leto nastaja več mini projektov, ki nas opominjajo kako pomembno je povezovanje različnih kultur, različnih držav, različnih jezikov … Učimo se drug od drugega, učimo se sprejemati in imamo se lepo! Naj še dolgo živi ta izmenjava!

OBLETNICA IZMENJAVE MED ŠOLAMA COLLEGE ENNEMOND RICHARD IN OŠ BRINJE GROSUPLJE

V času Covid izmenjave se morda zdi, da je naša izmenjava malo zaspala, pa temu ni tako. Še vedno smo v stiku in še vedno vzdržujemo stike.
V šolskem letu 2019/20 je potovanje odpadlo, ostale pa so prijateljske vezi na daljavo.  šolskem letu 2020/21 pa verjamemo, da nam bo morda uspelo tudi več.

To obdobje, ko čakamo, da se svet spet vrne v normalo, pa ustvarjamo na daljavo (tako kot ves svet) in naših izdelkov, ugotovitev, povezav sploh ni  tako malo.

Izmenjavamo si pisma, razna darilca, istočasno pa učitelja načrtujeva različne teme ob katerih učenci ustvarjajo in širijo svoje znanje izven meja našega mesta in naše dežele. Večkrat smo se srečali tudi preko video konferenc iz razreda in si izmenjali izkušnje ter znanja, si pomahali in se razveselili vrstnikov na drugi strani ekrana.

Vse naše izdelke beležimo in dajemo na spletno stran obeh šol in tam vas vabimo, da si preberete še kaj več.

Za zaključek koledarskega leta 2021 pa so sodelujoči učitelji sooblikovali tudi Zbornik ob 10. obletnici naše izmenjave. Ta zbornik bo v novem letu objavljen tudi na spletu, seveda pa si ga boste lahko ogledali tudi v knjižnici v pravi knjižni obliki.

Vsi strokovni delavci, ki soustvarjamo to zgodbo že toliko let, smo veseli, zadovoljni in ponosni na delo svojih učencev, sodelavcev in sodelovanja še mnogih drugih brez katerih te izmenjave ne bi bilo.

Ponovno povabljeni tudi k ogledu spletne strani – https://sites.google.com/view/richard-brinje-exchange/home

Vabimo vas tudi k branju članka ob 10. Obletnici izmenjave:

IZDAJA ZBORNIKA OB DESETI  OBLETNICI IZMENJAVE S FRANCIJO

Izmenjava med OŠ Brinje Grosuplje in College Ennemond Richard še vedno živi, četudi jo je Covid-19 malo zaustavil. Vendar se ne damo in vztrajamo »na daljavo«, preko videokonferenc, dopolnjujemo našo spletno stran in si izmenjujemo pisma. V tem mesecu so na vrsti novoletne čestitke. Učenci so tudi letos dobili svojega francoskega dopisovalca in mnogi med njimi so že vzpostavili pravo prijateljstvo, četudi samo »na daljavo«. Načrtujemo tudi obisk Francozov v mesecu marcu 2022 in naše potovanje v St. Chamond v mesecu maju 2022. Močno upamo, da nas tokrat n

ič ne ustavi, saj si tako učenci kot učitelji zelo želimo stare »normalnosti«.

Leto 2021 je že deseto leto prijateljevanja med obema šolama, med mnogimi učenci, ki so navezali stike vsaj za eno leto. Med njimi so mnogi, ki prijateljstva vzdržujejo tudi več let in se obiščejo tudi še po izteku konkretnega leta izmenjave. V letošnjem letu sva se učitelja, ki vodiva izmenjavo (g. Bernard Gessen v Franciji) odločila, da zbereva misli in vsebine in iz njih oblikujeva zbornik v knjižni obliki. Zbornik Izmenjave bo izdala OŠ Brinje Grosuplje, v novem letu pa bo dostopen tudi v mestni knjižnici Grosuplje.

Namen zbornika je, da se spomnimo ljudi, učencev, učiteljev, zunanjih sodelavcev ter ciljev, ki smo jih dosegli v 10 letih naše izmenjave in da spomnimo tudi lokalno okolje, da naša Izmenjava še vedno živi. Naš načrt je, da z njo nadaljujemo. Ob tej priložnosti pa naj se ponovno zahvalim vodstvu šole, sodelavcem, vsem družinam gostiteljicam, mnogim zunanjim sodelavcem, občini in lokalnemu okolju, ki so nam v teh desetih letih izkazovali podporo na mnogo različnih načinov. Priporočamo se seveda tudi v prihodnje in si želimo še mnogo zadovoljnih generacij učencev, ki bodo svoje prijateljske vezi spletli s francoskimi vrstniki.

zapisala: Sabina Kavšek, vodja izmenjave na OŠ Brinje Grosuplje

IZMENJAVA S FRANCIJO 2019 – 2020

Generacija 2019/20 žal ni zaključila z gostovanjem francoskih vrstnikov v Grosuplju, smo pa zato povzeli in zaključili z dvema kratkima filmoma. Vabljeni k ogledu. Izmenjava za novo šolsko leto je že skoraj pripravljena za začetno poletno dopisovanje. Lepo vas pozdravljamo. Au revoir – Goodbye – Nasvidenje.

About FILMS – exchange 2019-20.mp4

Video exchange 2019-20.mp4

Projekt “FILM”:

Učenci so si oktobra 2019 v Lyonu ogledali muzej kinematografije, ki se je začela razvijati ravno v tem mestu. Odločili smo se, da je tema letošnje izmenjave FILM.
Učenci v Franciji in v Sloveniji so izbrali svoje filme (francoske, slovenske, angleške, ameriške) in nekaj o njihovih izborih si lahko preberete in pogledate na naši spletni strani.
Sledi naslednji del – opis najljubših igralcev in igralk, po izboru naših učencev, francoskih in slovenskih. Težko bo izbrati, a izbor bo zagotovo zanimiv.
Oglejte si, preberite:

PO IZMENJAVI V FRANCIJI – oktober 2019

Naša skupna spletna stran je že posodobljena in lahko si ogledate kaj vse smo doživeli in koliko stvari smo se prejšnji teden v Franciji naučili – 40 učencev in 4 učiteljice. Še vedno odmevajo dogodki, taki in drugačni in spet lahko rečemo, da je bilo res vredno in doživetij polno. Hvala staršem za zaupanje in hvala francoskim družinam za gostoljubje. Aktivnosti naše izmenjave se nadaljujejo, naša vezna nit je tokrat “film”. V mislih pa že snujemo teden v marcu, ko nas bodo obiskali vsi naši gostitelji.
Vabljeni na ogled filmov in predstavitev:

GREMO V ST. CHAMOND – 14. OKTOBER 2019

40 Grosupeljčanov v spremstvu 4 učiteljic, smo v ponedeljek ob 19.45, po skoraj 14 urah vožnje prispeli v St. Chamond. Pot je bila dolga in človek se v bistvu od sedenja kar utrudi, vendar je bilo med potjo na avtobusu slišati predvsem smeh, pesem, glasbo in veselje. Vsi polni pričakovanja smo prispeli pred šolo College Ennemond Richard, kjer so nas pričakali učitelji, učenci in starši. Pripravili so pravo pojedino, pijačo in različne prigrizke, tako da smo si že na začetku lahko opomogli. Iskreno povedano, tudi lačni smo že bili in se je to zelo prileglo. Vseeno pa je utrujenost počasi prihajala za nami in počasi so se učenci odpravili s svojimi francoskimi družinami za en teden, učitelji pa prav tako. Vsi smo namreč gosti prijaznih Francozov v mestu St. Chamond in bližnji okolici. Veselimo se dogodivščin tega tedna. Še bomo poročali :).

SPOZNALI SMO ŠOLO COLLEGE ENNEMOND RICHARD – torek, 15. OKTOBER 2019

Danes je večino zbudila kar precej glasna nevihta, ki se je razbesnela nad St. Chamond-om, vendar nas to ni motilo, saj smo večino dneva preživeli v šoli. Najprej smo se malo bolje spoznali skozi zanimive pogovorne aktivnosti, ki so jih pripravili učitelji angleščine. Nato so se naši učenci res zelo izkazali pri poučevanju slovenščine njihovih francoskih vrstnikov, predstavili pa so tudi našo lepo deželo Slovenijo. Večina Francozov v tem kraju Slovenijo spozna šele preko naše izmenjave, zato lahko povemo, da so bile vse slike in posnetki kar lepo občudovani. Imeli pa smo možnost spoznati tudi nam popolnoma neznani »šport« Sarbacane, ki je pravzaprav znan samo še v tem predelu Francije. Gre za kovinske pihalnike s katerimi majhno puščico ciljaš v tarčo. Od 12h do 14h imajo Francozi čas za kosilo in prosti čas, predno se začne popoldanski pouk do 16h ali 17h. Za nas so pripravili zanimive delavnice, v katerih smo se učili graditi iz lesa, oblikovati za 3D tiskalnik, risali, snemali in še kaj. Bilo je zanimivo in bil je lep, poln dan. Učenci že zaznavajo take in drugačne kulturne razlike med Francozi in Slovenci, učiteljice pa jim dajemo napotke o tem kako naj se iz tega kaj dobrega naučijo.

LYON JE RES VELIKO MESTO – sreda, 16. OKTOBER 2019

Ob osmih smo se zbrali pred šolo in vsi skupaj – 80 učencev vključenih v izmenjavo, v spremstvu 8 učiteljev smo se odpeljali v Lyon. Nekaj podatkov o mestu smo izvedeli še po poti, pravi občutek pa smo dobili, ko smo se po mestu sprehajali. Začeli smo pred ogromno katedralo na vrhu hriba, nato smo se spustili v dolino, proti mestu in do reke Rone. Vmes smo si ogledali čudovit muzej kinematografije, kjer smo videli zelo zanimive rekvizite in pripomočke, ki so jih uporabljali pri snemanju raznih znanih filmov. Sledilo je iskanje nekaterih znamenitosti mesta z zemljevidom v roki, je pa res, da smo ga nekateri kmalu nadomestili z bolj »pametnim« »google maps«. Sledil je sprehod do večjega trga in krajši čas za nakupe. Zaključili smo na drugem trgu in čakali tako dolgo, da so učiteljice naštele magično številko 40, ki je izrečena večkrat na dan. Utrujeni, vendar so nekateri že imeli družinske načrte takih in drugačnih aktivnosti, spet drugi pa so si imeli možnost malo bolj spočiti.

ETIENNE, MUZEJ IN NOGOMETNI STADION – četrtek, 17. OKTOBER 2019

Danes nas zjutraj ni spremljalo sonce, ampak oblaki, pa vendar smo se imeli lepo. Zjutraj smo šli najprej do muzeja premogovništva, ki je pomemben simbol in tudi vzrok za širitev mesta St. Etienne v 20. stoletju. Sledil je sprehod do Muzeja umetnosti in industrije, kjer smo izvedeli ogromno o začetkih trgovin in podjetništva v St. Etiennu. Poznate trgovsko verigo Casino? No, mi je nismo in sedaj je naše znanje bogatejše za to informacijo, saj gre za zelo uspešen podjetniški model velike družine, ki je sistematično modernizirala pojem trgovine. Ustanovitelj Casinoja, g. Geoffroy Guichard, pa je bil tudi glavni pobudnik in finančni mecen za gradnjo stadiona v St. Etiennu. In ta velik nogometni stadion, ki sprejme 42.000 ljudi, smo si pogledali zelo podrobno, si ogledali muzej s trofejami, prestopili smo tudi prag slačilnic slavnih nogometašev in se slikali v »president’s room« kjer se je že hladil šampanjec za naslednjo tekmo. Če slučajno ne veste, za ekipo St. Etienne igra slovenski nogometaš Berič, ki pa danes žal ni imel časa, da bi se srečal z nami. Spoznali smo center St. Etienna, ki bo ta konec tedna gostil tudi mednarodni knjižni sejem in se slikali na rdeči preprogi pred mestno hišo. Spet je bil en krasen dan, ki se je zaključil pri naših francoskih družinah.

GREMO V ST. CHAMOND – petek, 18. OKTOBER 2019

Dan tukaj se nam vsak začne podobno, naprej pa se odvija popolnoma drugače. Odšli smo v čudovito mestece, katerega pokrajina je vulkanskega izvora, torej smo okoli nas gledali hribčke, ki so pred 2 milijonoma let dejansko bili vulkani. Na enem od teh hribčkov so postavili cerkvico do katere smo se povzpeli po 253 stopnicah in bili deležni čudovitega razgleda naokoli. Sledil je sprehod do mesteca in katedrale, ki je ravno tako nastala na vulkanski podlagi. Tukaj smo si opomogli s prigrizki iz nahrbtnikov, ki jih našim učencem kar ne zmanjka. Francoske družine so se res potrudile, da nihče ni bil lačen. Sledil je odhod proti gradu oz. utrdbi iz 7. stoletja, ki je bil prav tako vreden ogleda, čeprav je del tega gradu že v razvalinah. Francoski učitelj nam je povedal kar nekaj stvari o tem gradu.
Ob 5h popoldne smo se zbrali v šolski avli, kjer smo imeli skupno prireditev za starše, učence, učitelje, pozdravil pa nas je tudi župan St. Chamonda. Na prireditvi smo si učenci in učitelji na koncu izmenjali darila. Vse to je že nakazovalo na zaključek tedna in mnogi se bodo težko poslovili, vendar pa nas čaka še sobota, ki jo bodo učenci preživeli z družinami. Bil je čudovit teden, a tudi naporen, istočasno pa nas polni z novimi in neprecenljivimi izkušnjami. Vsi se že veselimo naših dopisovalcev, ki nas bodo obiskali v marcu in smo hvaležni za čudovit teden v St. Chamondu, ki se bliža koncu.

Izmenjava Francija – Slovenija zaznamovala 1. teden aprila

1. aprila (čisto zares) so prišli naši prijatelji iz St. Chamonda, ki so jih naši učitelji in učenci že obiskali v oktobru. Prišlo je 34 učencev in 4 učitelji šole College Ennemond Richard. Učenci so nas učili francosko, naši učitelji so pripravili fantastične delavnice, vmes pa seveda niso manjkali obiski na različne konce naše lepe dežele Slovenije. Slovo v soboto, 6. aprila, zvečer je bilo več kot ganljivo – mahali in jokali so skorajda vsi. Ampak učiteljem je na koncu le uspelo ujeti vseh 34 na avtobus in odpeljali so se proti domu. Zaželeli smo jim vse dobro, v mislih pa že razmišljali o naslednji izmenjavi.

IZMENJAVA S FRANCIJO 2018-2019 – po obisku v St. Chamondu

Naši učenci in trije učitelji so oktobra preživeli čudovito izkušnjo potovanja v St. Chamond ter uživali v gostoljubju družin, ki so se potrudili za njihovo čim boljše počutje. Učenci so kar v angleščini povedali naslednje:

NEJA: The exchange is such fun, because we’ve been to many places and we have made some great connections to the French. The only bad thing was that we were really tired after the trips.

KLARA: I enjoy the Exchange. I like the trips. The bad thing is that we miss things in school and we will have to do a lot of writing in the next week to keep up with the others.

TJAŠA P.: I really love it, because everybody is trying their best to make our stay here comfortable and nice. My French family and everybody else is really great. I want ot come here again next year.

TJAŠA K.: It was great. But I was a bit tired. The rides to the sights were rather long. But otherwise it was really great.

NIKA V.: it was interesting, because I could meet not only the members of my French family, but also their friends and neighbours and I could feel their connections. It was a pleasant experience.

I would change the first day – I would make a few hours »reception« so we could get to know in life first and then we would go to the families. The way we did it was a bit »shocking«.

MELISA: I liked the trips and the great scenery, because I could make some great pictures. What bothered me was that we were like famous people – everybody wanted our numbers and a picutre with us. But I suppose we will do the same J

HANA: My French host was really trying to make my stay here splendid. Ande ven when there was a problem with finding the right words, she used the hands and translating devices. I liked the fact that they were talkative. Everything was great – especially the food. I have no bad or negative things to mention. And I would make no changes to the Exchange.

SARA: The trip to Lyon was the best. The only bad thing was that the parents of my pen-friend didn’t speak English much, so I couldn’t talk to them. But they were very nice.

TYRA: I liked everything, my French penfriend was very talkative, the programme was outstanding. I wouldn’t change a thing. The best thing was going to Lyon. I will join the exchange next year, too.

NIKOLAJ: I was amazed by the basilica in Lyon. I really liked the fact that we went to the top of the roof and the church tower. Next year I would like to go to the stadium in Lyon.

TIMON: I liked everything.

MIHA: I liked Lyon very much. The bad thing was driving to school by bus because the ride was rather long. I would go to Vulcania again, the same as last year.

KAJA: I liked the free time in Lyon. I would like some more free time there. I will go to the Exchange once again.

LANA: I liked everything. I wouldn’t change a thing. I will go to France next year, too.

LARA: I liked the free time in Lyon. And next year I would like to see the amphitheater. It’s a shame it was impossible to see it this year due to the renovation.

LARA M.: I liked the free time in Lyon. I’m afraid of heights, but I managed to climb up the tower and I’m proud of myself.

LUN, NEJC L.: I liked everything.

ANJA, KARMEN, MAJ : I would change only one thing – more time with the families and more free time.

NEJA, ZALA: Everything was great, I would make more tours, more sightseeing.

HANA: I liked trying new food – snails, for example. I would do more sightseeing.

KATJA: I would prefer going to a modern museum and I would skip the workshops to have more time to mingle with the French.

ROSA: Everything was great, maybe we could have a sports activity, maybe adrenalin park.

JAKOB: It was better than I expected. WE could prolong the stay.

VID: We sholud be here for a longer time, for example, we could go on Sunday morning and leave France on Sunday morning.  I liked the trips. I would change the fact that we can’t be with the penfriends for a longer time.

JAKOB H.: Everything is great. I missed some time in the museum to buy a souvenir because of the »incident« when the staff thought we wanted to steal the audioguides.

PARTIK: I liked the schedule – it was perfectly made.

IZMENJAVA S FRANCIJO 2018 – 2019 se začenja …

Vabimo vas k ogledu kratkega filma, ki skuša v sliki in ob glasbi povzeti kako smo doživljali naš zadnji obisk Francozov v marcu 2018. Imeli smo se lepo in vedno sem imamo lepo, ko smo skupaj. Ves teden je poln dogodkov, takih in drugačnih.

Video: Naši Francoski prijatelji v Grosuplju – marec 2018

Vsi letošnji učenci 7. in 8. razredov, ki bi se naslednje šolsko leto radi pridružili izmenjavi, pa ste že sedaj povabljeni, da pridete po prijavnico k učiteljici Kavšek ali Zupančič. Prijave bomo zbirali do začetka meseca junija.

IZMENJAVA Grosuplje – St. Chamond 2017 – 2018

ŽE 5. OBISK FRANCOZOV V GROSUPLJU – od 5. do 10. marca 2018

Ponovno smo se razveselili naših prijateljev iz mesta St. Chamond. Nekateri so že jeseni postali dobri prijatelji, drugi pa so vseeno skušali navezati stike in komunicirati o svojih najstniških zadevah. Ves teden je bil poln medkulturnosti, obiskov glavnih znamenitosti Grosuplja in Slovenije (Županova jama, Grosuplje, Bled, Radovljica, Piran, Fiesa, Predjamski grad, Ljubljana). Vse skupaj smo zaokrožili v petek popoldne, ko so na šoli potekale delavnice za naše in francoske učence. Sledila je zaključna prireditev, na kateri nas je s svojim obiskom počastil tudi g. župan Peter Verlič. Soboto so učenci preživeli s svojimi dopisovalci in zvečer so se odpravili na pot domov. Slovo je bilo za nekatere kar težko, vendar pa obstaja ogromno komunikacijskih kanalov, ki bodo zagotovo lahko pomagali zmanjšati razdaljo med novo nastalimi prijatelji.
Krajši prispevek s fotografijami si lahko preberete tudi na spletni strani občine Grosuplje. Zahvaljujemo se staršem, ki so se spet izkazali za vrhunske gostitelje, saj so bili vsi zelo zadovoljni. Hvala za vso potrpežljivost, za prilagodljivost in za vašo pomoč ter sprotne spodbudne pohvale. Prepričani smo, da so se vaši (naši) otroci v prejšnjem tednu naučili marsičesa dobrega in koristnega za življenje. Z izmenjavo bomo nadaljevali tudi v prihodnjem šolskem letu.

Izmenjava v tem šolskem letu vključuje kar 40 učencev 8. in 9. razreda. Učenci so si najprej samo dopisovali, že oktobra 2017 pa odšli na prvi del izmenjave v francosko mesto St. Chamond. Tam so preživeli kar nekaj lepih dni, doživeli marsikaj in se v povprečju imeli več kot super. Preberite si njihovo popotniško pot v spodnjih povezavah, slike pa seveda povedo še več.

V ponedeljek ob 5.45 zjutraj pred šolo …

To je bila glavna misel štiridesetih učencev 8. in 9. razreda, ki so se ob taki zgodnji uri zbrali na spodnjem parkirišču pred šolo. Pa ne kar tako, brez razloga. Prišli so – v spremstvu svojih staršev, bratov in sester ter s spakiranimi kovčki – nared za enotedensko izmenjavo s šolo Ennemond Richard v St. Chamondu. Ko smo končno spravili v avtobus vso prtljago, smo v spremstvu šoferjev Roka in Staneta ter učiteljic Petre, Marjetke in Mateje odrinili na dvanajsturno pot. Morda se res sliši veliko, a pot nam je minila hitro, saj sta šoferja delala vmesne postanke, da smo se lahko razgibali in nadihali svežega zraka. Vas zanima, kje vse smo se vozili na poti do svojih dopisovalcev?
Najprej smo zavili na avtocesto proti Ljubljani, pa mimo Trsta, nato pa v nekoliko dolgočasno Padsko nižino. Sama ravnina, nekoliko turobna meglica … a v daljavi so se po petih urah vožnje spet pokazali najprej grički, nato pa hribi in v daljavi gore. Pa predor Frejus. Tunel, dolg skoraj 13 km, a mi smo bili zgovorna druščina, zato nam je čas hitro minil tudi pod ogromnimi gmotami skal nad nami. Ko smo prišli iz tunela, je učiteljica Marjetka komentirala, da se ji zdi, kot da bi se vozila po Vipavski dolini. Na desni – prisojni – strani so bili čudovito urejeni vinogradi, nad katerimi so se v višini bočile strme skalne stene. Čudovit prizor, ki ga je težko opisati. Kmalu zatem smo šli iz čudovitih, skoraj neokrnjenih predelov Francije proti mestni vpadnici za Lyon. Šoferji, ki se pritožujete nad gnečo na poti v Ljubljano, vedite, da tisto ni nič v primerjavi z vsakodnevno gnečo proti Lyonu in iz njega.
Ura je bila že šest in bližal se je čas, ko bomo v živo srečali svoje dopisovalce. Postajali smo nemirni – v avtobusu je bilo moč čutiti napetost in pričakovanje. Končno se je pred nami pokazala tabla ST CHAMOND. To smo čakali! In dočakali! In točno ob sedmih, kot smo rekli, smo zapeljali na dvorišče šole Ennemond Richard in zagledali vesele obraze svojih dopisovalcev. Hitro smo se spravili z avtobusa in našli vsak svojega, nato pa odšli z njimi domov. Veselimo se vsega, kar bomo doživeli v Franciji. Seveda vas bomo o vsem sproti obveščali in vam pripeli poleg besed še kakšno sliko ali dve.

Prvi dan v Franciji skozi oči učencev

Pozdravljeni vsi, ki ste kakor koli povezani z izmenjavo Francija-Slovenija. Danes vam v branje ponujamo delčke vtisov, ki smo jih učiteljice zbrale med učenci na izmenjavi.

Prvi dan, torej dan, ko so potovali v Francijo, se jim ni zdel posebno naporen, zato so se v pripovedovanju osredotočili na večerne ure, ko so prispeli k družinam, tam pojedli večerjo – največ jih je večerjalo testenine ali riž – vsi vprašani pa so omenili, da so jim zvečer ponudili tudi francoski kruh, sir, sadje ter puding ali jogurt. Le redki so zdržali pokonci do poznih ur, saj je spanec kar sam od sebe rinil na oči mladih potovalcev.

Torek se je pričel z jutranjim zborom pred šolo; skupaj z dopisovalci so šli v šolo, ki je precej večja od naše, tam pa so učitelji zanje pripravili različne dejavnosti. Večinoma so bile to igre, v katerih so se spoznavali in raziskovali navade ter značilnosti obeh držav. Nato so sledile predstavitve Slovenije in nato še kviz, kjer sta se pomerili ekipi Slovenije in Francije v kvizu Lepo je biti milijonar; tema je bila poznavanje dejstev o obeh državah. Le kdo bi rekel, da se značilni francoski sladici, ki jo imenujemo ‘makron’, v Franciji reče ‘macaron’? Ali pa, da je najvišja gora v Sloveniji Triglav z višino 3864 m in ne na primer Maribor z izmišljeno višino 3256 m? Vprašanja so bila namreč resna, odgovori pa včasih malce hudomušni. Po dveurnem odmoru smo se vrnili v šolo, kjer smo imeli delavnice z učitelji glasbe, tehnike, umetnosti, angleščine in drugimi učitelji, ki so jim pomagali pripraviti zanimive izdelke – od ogromnega plakata z mozaikom njihovih veselih izrazov do posnetkov »two faces«. Vse izdelke boste lahko videli, ko se vrnemo domov.

Za konec pa so vam zbrali nekaj dejstev o šoli, kjer gostujemo; ta dejstva so bila za nas nekoliko nenavadna, morda presenetijo tudi vas.

Ali ste vedeli, da so šolske ure v Franciji dolge 55 minut, da učenci v šoli ne jedo malice, ampak šele kosilo (ob 12h), da imajo med 12h in 14h odmor, ko gredo lahko domov na kosilo oz. imajo prosti čas, da so WC-ji odprti le med odmori, če želiš WC-papir, pa moraš ponj k informatorju – seveda ga lahko prineseš tudi od doma, in da v učilnicah ni umivalnikov?

Skratka, dan je bil poln dogodkov, ki so učence in učiteljice precej izčrpali, zato se bomo vsi skupaj skušali dobro naspati, da bomo spočiti za jutrišnje avanture v vulkanskem parku. Nasvidenje do naslednjega poročanja iz St Chamonda.

Za šolsko spletno stran so svoje vtise z vami delili Nejc L., Natalija B. P., Rosa R., Zala Ž. K. in Lun M.

Tretji dan v Franciji – naravne katastrofe v Vulcaniji

Ko se zjutraj zbudimo, odidemo v jedilnico oziroma kuhinjo na zajtrk. Pripravijo nam različne jedi: kosmiče, toaste, kakav … Ko smo dokončno pripravljeni na odhod, se nekateri z avtobusom ali avtom, nekateri tudi peš, odpravimo pred šolo. Danes nas je tam pričakal avtobus, ker smo se odpravili v Vulcanio. Tam smo si ogledali delovanje vulkanov. Najbolj nam je bila všeč simulacija oziroma 4D, kjer so nam pokazali, kako občutiš npr. potres, izbruh vulkana … Po končanem ogledu nas je avtobus odpeljal iz Clermonta. Peljali smo se približno dve uri in pol. Nazaj smo prišli okoli 18.30 in se odpravili vsak k svojemu Francozu na večerjo in počasi spat.

Klara L., Katja, Klara O., Pia, Barbara

Četrti dan v Franciji – Saint-Etienn

Danes zjutraj smo obiskali stadion v Saint-Etiennu. Najprej smo obiskali muzej, kjer smo z nevidno žogo streljali na gol in videli zgodovinske trenutke nogometnega kluba. Nato pa smo obiskali še stadion. Tam smo videli tudi garderobo sainetienških nogometašev. Potem pa smo se igrali, da smo nogometaši, ki vstopajo na igrišče in “press center”.
Po stadionu Saint-Etienne smo šli v središče mesta. Ogledali smo si zunanjost mestne hiše, potem pa smo imeli pol ure prostega časa. Nato smo šli do muzeja oblikovanja.
Ko smo prišli do muzeja oblikovanja, smo bili že precej utrujeni in smo si privoščili kratek počitek. Prva skupina si je šla ogledat zelo drago trgovino, druga pa je še malo počakala. Nato sta si obe skupini z vodiči ogledali muzej. Sledil je še individualni ogled muzeja. Druga skupina pa si je nato ogledala trgovino.

In še nekaj zanimivosti:
Iz Slovenije nas je prišlo 40 učencev, razporejenih med 37 družin. 15 družin od 37 nima domačih živali. Mačke so zelo popularne, saj jih ima kar 14 družin, ponekod celo po 2 ali 3, kar skupno nanese 24 mačk. Pse ima kar 6 družin. Imajo tudi druge živali, kot na primer ribe in zajce, nekateri pa imajo celo dihurja.

Peti dan v Franciji – Lyon

Danes smo obiskali Lyon. Najprej smo si ogledali stavbo, ki je imela na fasadi slike znanih oseb iz Lyona. Raziskali smo skrivne prehode iz 2. svetovne vojne, ki so vodili kar skozi hiše. Na stopnišču pred sodno palačo smo pojedli malico. Videli smo ruševine druge najstarejše cerkve v Evropi in se slikali pred katedralo. Po krajšem odmoru smo se z vzpenjačo povzpeli do bazilike, kjer je bil prekrasen razgled na mesto, ki je res veliko. Ob povratku smo si ogledali še ruševine rimskega amfiteatra, kjer smo pojedli svoje kosilo. Po kosilu smo odšli do največjega trga v Evropi, nato pa smo se sprehodili po nakupovalni ulici. Okoli 16. ure smo se vrnili nazaj v St. Chamond. Tam smo imeli zaključno prireditev.

In še današnja zanimivost:
Od 37 družin imajo v petnajstih dva otroka, v štirinajstih tri, v šestih štiri in v dveh pet otrok. Od tega je 58 fantov in 48 deklet.

Zala U., Hana J., Maj, Majk

Francija petič – uspela

Vtise o tem, kako so se učenci imeli na izmenjavi v Franciji, ste lahko prebrali že sproti, v času našega obiska. Poročilo o celotnem tednu pa si lahko s pomočjo spodnjega linka preberete tudi na spletni strani Zavoda Drevored.

IZMENJAVA FRANCIJA – SLOVENIJA 2016/2017

Grosupeljčani so res krasni gostitelji in posebej v spominu je ostala sobota, ki je bila prepuščena organizaciji družin gostiteljic. G. Premru se je zelo potrudil in vtise tega dne in celega tedna prelil v tale krasen 10-minutni film. Zelo priporočamo ogled!

OBISK NAŠIH FRANCOZOV – 4. DO 8. APRIL 2017

Tukaj si lahko pogledate in preberete vse kar se je zanimivega dogajalo v tednu, ko smo gostili naše vrstnike, 35 učencev in 3 učitelje iz šole College Ennemond Richard iz mesta St. Chamond v Franciji. Spletno stran bomo tukaj v naslednjih tednih dopolnjevali tako hitro kot bomo uspeli urediti vse slike, ki smo jih posneli.

Uradni sprejem francoskih prijateljev

V tednu od 4. do 8. aprila smo na OŠ Brinje Grosuplje gostili naše prijatelje iz francoskega mesta St. Chamond.
Pričakali smo jih z uradnim sprejemom, na katerem nas je s svojim obiskom počastila tudi ga. francoska veleposlanica Mme. Paradas. Tukaj si lahko ogledate celotno prireditev, ki delno prikaže, kaj vse se je dogajalo na naši šoli v preteklem tednu.

Povezava na članek v Drevoredu

Obisk Francozov iz St. Chamonda pri nas v Grosuplju in sprejem ge. francoske veleposlanice Mme. Paradas

35 učencev in 3 učitelji so včeraj pripotovali iz skoraj 1000 km oddaljenega St. Chamonda. Vozili so se celo noč, skoraj 14 ur, in seveda so bili kar precej utrujeni. Gre za naše stare znance, ki so jih učenci naše šole v tem šolskem letu že obiskali oktobra 2016. Vmes je potekalo nekaj dopisovanja, veliko načrtovanja in sedaj so tu.

Prvi dan, torek, je minil zelo polno in pestro. Najprej nas je pozdravila ga. francoska veleposlanica Mme. Paradas in pripravili smo tudi kratek program ob sprejemu naših prijateljev. Sledili so ogledi šole in pouka na naši šoli, popoldne pa smo imeli simpatičen ogled Mestne knjižnice Grosuplje, sprehod do cerkve sv. Mihaela in že je bila ura 5 popoldne, ko so naši prijatelji že komaj čakali, da odidejo domov in se končno tudi naspijo. Vsi smo bili veseli, da je vreme zdržalo in se že veselimo dogodivščin tega tedna.

Slike pa si lahko ogledate tudi na spodnjih dveh povezavah:

Naši Francozi potujejo naokoli po Sloveniji – sreda, 5. 4. 2017

Seveda se jim vsak dan pridruži tudi nekaj brinjskih učencev, da napolnimo avtobus do zadnjega sedeža. Sreda se je začela megleno in rahlo deževno, a na poti proti Piranu so to opazili le redki. Malo dežja najstnikov pač ne prestraši in po sprehodu v Piranu so ga odgnali, si ogledali nekaj glavnih znamenitosti tega čudovitega obmorskega kraja in se sprehodili do Fiese. Po uživanju na morskem zraku so odšli še na ogled Škocjanskih jam, ki so navdušile čisto vse, tudi tiste, ki so bili v taki jami prvič. In ob prihodu v Grosuplje je na vprašanje učiteljice “How was your day?” ena od Francozinj dahnila: “I`m happy.” Verjetno to pove vse, še več pa slike … In tedna še ni konec!

SPLETNA STRAN IZMENJAVE OŠ BRINJE GROSUPLJE IN COLLEGE ENNEMOND RICHARD

Počasi se polni spletna stran naše izmenjave. Trenutno poteka glasovanje za naj pesem po izboru francoskih in naših učencev. Spletna stran vsebuje tudi različne zanimivosti, posnetke in slike naše izmenjave v tem šolskem letu in v preteklih letih. Nekaj je že dodano, veliko pa še bo.
Lepo povabljeni k ogledu.

IZMENJAVA FRANCIJA-SLOVENIJA 2016/2017 VES ČAS DIHA IN ŽIVI

V Franciji, v šoli College Ennemond Richard se naši prijatelji na glavnem hodniku lahko vsak dan spomnijo na nas, če si pogledajo in preberejo karkoli od teh naših skupnih umetnin, ki smo jih ustvarili v tem in preteklih šolskih letih.

Že odštevamo do njihovega obiska 4. aprila 2017. Učenci, prosim, če redno preverjate elektronsko pošto, odgovarjate na pošto in opravite tudi dogovorjene obveznosti. Še vedno se srečavamo ob četrtkih ob 13h v učilnici št. 34, kjer pripravljamo različne dejavnosti za teden izmenjave.

OBISK UČENCEV 8. IN 9. RAZREDA V ST. CHAMONDU
4. dan – 14. 10. 2016, petek

Dež nam je nekoliko prekrižal načrte, tako, da smo se zjutraj odpravili v St. Ettiene, kjer smo se najprej zapeljali skozi mesto in si ogledali njegove znamenitosti. Sledil je ogled muzeja umetnosti in industrije, v katerem smo si lahko ogledali bogato zbirko orožja, ki so ga nekoč izdelovali v tem mestu. V muzeju je tudi zanimiva razstava razvoja koles, zelo nazorna pa je bila tudi demonstracija delovanja pletilnega stroja. Načrtovano orientacijo v dolini Loire smo zamenjali s sprehodom skozi staro mesto in orientacijo po trgovinah, kjer smo iskali kaj za svoje najdražje. Popoldan smo se vrnili v šolo, kjer smo se ob raznih igrah družili z našimi novimi prijatelji. Na skupni prireditvi smo še pogledali sadove dela na torkovih delavnica in naredili uradni zaključek naše izmenjave. Jutri bomo dan preživeli z družinami, zvečer pa se odpravimo na pot domov.

3. dan – 13. 10. 2016, četrtek

Start na hladno deževno jutro ob 8h se zdi še bolj zgodaj, ker je zunaj še precej mračno oz. je zvečer dan malo daljši kot v Grosuplju. Na prijetno ogretem avtobusu smo se odpeljali proti vasici Hauterives, kjer stoji zanimiva palača, prava umetnina. Zgradil jo je poštar in je rabil 33 let, imenuje pa se Palais Idéal du Facteur Cheval in prav vsem je bila všeč. Sledil je odhod proti mestu Vienne, ki je bilo v Rimskih časih pristanišče in zelo naseljeno mesto. Najprej smo si ogledali pravo Rimsko gledališče, ki je še vedno v rabi, nato smo se sprehodili čez mesto do muzeja, ki je poln najdb iz rimskih časov. Imeli smo se fajn, četudi smo bili malo tudi mokri. Jezikovna zanimivost – ko Francozi govorijo o pikniku, ne mislijo na čevapčiče!

2. dan – 11. 10. 2016

Že ob 8h smo se vsi zbrali skupaj pred šolo, šofer nas je že čakal. Poznalo se je, da smo se naspali na udobnih posteljah in zato je bilo pogovorov in izmenjav informacij med učenci res veliko…. prav vsak med njimi je doživel vsaj en (manjši ali večji) kulturni sok, prav vsi se strinjajo, da je francoska angleščina težka, ampak prav vsi smo spet preživeli lep dan. Veliko pogovorov se je vrtelo okoli drugačnih okusov hrane, ampak nihče ni potožil, da bi bil lačen.

Odpeljali smo se v bližnjo pokrajino, ki je znana po vulkanih, ki so seveda neaktivni, jih je pa na tem območju res veliko. Ogledali smo si krasno mestece Le Puy en Valey, se povzpeli na vulkanski hrib St. Michel s cerkvico, si ogledali katedralo iz vulkanskih kamnin in se sprehodili po lepem srednjeveškem mestecu, ki ima se mnogo drugih skritih kotičkov. Ker nas je vseh skupaj vsak dan okoli 45, precej časa vmes preživimo tudi s čakanjem v vrstah pred wc-ji, ampak tudi to je lahko zabavno. Popoldne smo se vrnili v St. Chamond in se vrnili vsak k svoji francoski družini. Imamo se lepo, zdaj pa spat in jutri naprej.

1. dan – 11. 10. 2016

Naše popotovanje v skoraj 1000 km oddaljeni St. Chamond se je začelo v ponedeljek zvečer, ko smo v avtobus porinili še zadnjo potovalko. Potovali smo z nekaj postanki, učenci pa so se večinoma zabavali s strmenjem v tako ali drugačno obliko elektronskih medijev. Bilo je nekaj kratkih obdobij, ko se je zdelo, da vsi spijo in vožnja se sploh ni zdela tako dolga.

Ob 9.30 smo parkirali pred šolo, kjer je vsak učenec poiskal svojega dopisovalca. Razkazali so nam šolo, nam ponudili obvezne “croissants”, nato pa je bil že skoraj čas za kosilo. Med polnjenjem mobitelov smo se čudili drugačnosti njihove šole, nato pa smo se družili ob popoldanskih delavnicah, kjer se je izkazalo, da komunikacija v angleščini lahko postane tudi problem. Druženje je potekalo na vseh možnih nivojih…. Okoli 16.30 so učenci vsak s svojo potovalko pogumno odšli k družinam dopisovalcev, kjer bodo zagotovo predčasno poiskali pot v posteljo. Bil je zares poln in dan. Jutri pa naprej 🙂

Dragi starši in učenci,

Prijave za izmenjavo sprejemamo še v tem tednu, potem pa bi radi uskladili vse skupaj z našimi prijatelji v Franciji. Prosimo, da se tudi tisti, ki se še niste, javite pri učiteljici Sabini Kavšek ali Mateji Zupančič (lahko tudi na elektronski naslov sabina.kavsek@gmail.com). Učenci bodo v tem tednu tudi dobili listek na katerega je potrebno napisati elektronski naslov starša in učenca, da boste potem v prihodnje vse informacije prejemali preko elektronske pošte.

Hvala in lep pozdrav,
Sabina Kavšek

IZMENJAVA ST.CHAMOND – GROSUPLJE SE V

ŠOLSKEM LETU 2015-2016 NADALJUJE!

Speljali smo čudovit teden in izmenjava med OŠ Brinje Grosuplje in College Ennemond Richard je bila več kot uspešna. Tukaj si lahko ogledate prispevek v oddaji Infodrom, več slik pa sledi v naslednjem tednu.
Hvala vsem sodelujočim – vodstvu šole, vsem sodelujočim učiteljem in drugim delavcem šole, staršem in našim učencem, ki so se izkazali kot krasni gostitelji! Zdaj pa malo počitka do naslednje izmenjave :)!

zapisali: zelo zadovoljni učiteljici Sabina in Mateja

Prispevek:

tukaj pa zadnjih 20 sekund:

Zelo smo veseli in ponosni, ker smo dobili res veliko potrditev, da dobro delamo tudi s strani Občine Grosuplje. Lahko si ogledate prispevek in tudi celotno prireditev, ki se je dogajala v petek, 8. 4. 2016

Nekaj naših lepih trenutkov smo združili v film. Vabljeni k ogledu.

Objavljamo pa tudi delo naših učencev – predstavitev Podružnične osnovne šole Polica, ki so jo učenci pripravili v okviru projekta izmenjave.

Učenci so pripravili tudi radijsko oddajo:

Izmenjava s šolo iz Francije poteka s polno paro in imamo se čudovito!

FRANCOZI iz mesta St. Chamond bodo naši gostje v GROSUPLJU od 4. do 8. aprila 2016

Urnik in nekaj napotkov:

PONEDELJEK: Med glavnim odmorom sprejem Francozov, ki bodo dopoldne prisotni na šoli, popoldne sprehod po Grosuplju, ogled knjižnice; Ob 17h odidejo po družinah.

TOREK: celodnevni izlet na Gorenjsko z našimi učenci (Bled, Bohinj, Radovljica – muzej); povratek med 17h in 18h (prevzamejo jih družine).

SREDA: ogled Križne jame, popoldne z družinami – ob 14h oz. po pouku odidejo k družinam; sami se organizirate glede aktivnosti; Učitelji imamo voden ogled gradu Bogenšperk v angleščini.

ČETRTEK: celodnevni izlet na Primorsko z našimi učenci (Piran, Soline v Sečovljah); povratek med 17h in 18h ((prevzamejo jih družine).

PETEK: orientacijski ‘sprehod’ po Ljubljani (Slovenci vodijo Francoze po vnaprej določenih točkah) + Ljubljanski grad; Kosilo v šoli, popoldne delavnice v šoli in v zvečer večerja v šoli.

Ob 18h bo tudi kratka uradna prireditev, na katero ste povabljeni starši in vsi, ki vas zanima kaj se bo cel teden dogajalo in kako zanimivo se je družiti z vrstniki iz Francije.

Koordinatorici projekta: Sabina Kavšek in Mateja Zupančič

OBVESTILO

Obisk šole v St. Chamondu, Francija, se v decembru 2015 za učence OŠ Brinje Grosuplje ni izvedel zaradi aktualnih neugodnih dogodkov v Franciji. Nadaljuje pa se izmenjava v obliki dopisovanja in komuniciranja preko različnih medijev (elektronska pošta, skype, snapchat, navadna pošta). Številni učenci sodelujejo tudi pri interesni dejavnosti v šoli, kjer sodelujejo pri različnih dejavnostih povezanih s to mednarodno kulturno vrstniško izmenjavo.

Tokrat ima izmenjava rekordno številko, saj je vključenih kar 41 učencev OŠ Brinje Grosuplje.

Izmenjava se je začela v bistvu že med počitnicami in večina učencev ter učiteljici Mateja in Sabina si že lep čas dopisujejo s francoskimi vrstniki ter načrtujejo obe letošnji izmenjavi.

Prva izmenjava bo že decembra 2015, saj že 6. 12. 2016 Grosupeljčani oddidemo v  St. Chamond in se že veselimo ogleda Festivala luči v Lyonu.

4. aprila 2016 pa bodo prispeli naši francoski prijatelji v Grosuplje in takrat bomo mi lahko izkazali naše gostoljubje.

Vse pomembne podatke bomo objavljali tudi tukaj.