Izmenjava Francija – Slovenija

IZMENJAVA Grosuplje – St. Chamond 2017 – 2018

Izmenjava v tem šolskem letu vključuje kar 40 učencev 8. in 9. razreda. Učenci so si najprej samo dopisovali, že oktobra 2017 pa odšli na prvi del izmenjave v francosko mesto St. Chamond. Tam so preživeli kar nekaj lepih dni, doživeli marsikaj in se v povprečju imeli več kot super. Preberite si njihovo popotniško pot v spodnjih povezavah, slike pa seveda povedo še več.

V ponedeljek ob 5.45 zjutraj pred šolo …

To je bila glavna misel štiridesetih učencev 8. in 9. razreda, ki so se ob taki zgodnji uri zbrali na spodnjem parkirišču pred šolo. Pa ne kar tako, brez razloga. Prišli so – v spremstvu svojih staršev, bratov in sester ter s spakiranimi kovčki – nared za enotedensko izmenjavo s šolo Ennemond Richard v St. Chamondu. Ko smo končno spravili v avtobus vso prtljago, smo v spremstvu šoferjev Roka in Staneta ter učiteljic Petre, Marjetke in Mateje odrinili na dvanajsturno pot. Morda se res sliši veliko, a pot nam je minila hitro, saj sta šoferja delala vmesne postanke, da smo se lahko razgibali in nadihali svežega zraka. Vas zanima, kje vse smo se vozili na poti do svojih dopisovalcev?
Najprej smo zavili na avtocesto proti Ljubljani, pa mimo Trsta, nato pa v nekoliko dolgočasno Padsko nižino. Sama ravnina, nekoliko turobna meglica … a v daljavi so se po petih urah vožnje spet pokazali najprej grički, nato pa hribi in v daljavi gore. Pa predor Frejus. Tunel, dolg skoraj 13 km, a mi smo bili zgovorna druščina, zato nam je čas hitro minil tudi pod ogromnimi gmotami skal nad nami. Ko smo prišli iz tunela, je učiteljica Marjetka komentirala, da se ji zdi, kot da bi se vozila po Vipavski dolini. Na desni – prisojni – strani so bili čudovito urejeni vinogradi, nad katerimi so se v višini bočile strme skalne stene. Čudovit prizor, ki ga je težko opisati. Kmalu zatem smo šli iz čudovitih, skoraj neokrnjenih predelov Francije proti mestni vpadnici za Lyon. Šoferji, ki se pritožujete nad gnečo na poti v Ljubljano, vedite, da tisto ni nič v primerjavi z vsakodnevno gnečo proti Lyonu in iz njega.
Ura je bila že šest in bližal se je čas, ko bomo v živo srečali svoje dopisovalce. Postajali smo nemirni – v avtobusu je bilo moč čutiti napetost in pričakovanje. Končno se je pred nami pokazala tabla ST CHAMOND. To smo čakali! In dočakali! In točno ob sedmih, kot smo rekli, smo zapeljali na dvorišče šole Ennemond Richard in zagledali vesele obraze svojih dopisovalcev. Hitro smo se spravili z avtobusa in našli vsak svojega, nato pa odšli z njimi domov. Veselimo se vsega, kar bomo doživeli v Franciji. Seveda vas bomo o vsem sproti obveščali in vam pripeli poleg besed še kakšno sliko ali dve.

Prvi dan v Franciji skozi oči učencev

Pozdravljeni vsi, ki ste kakor koli povezani z izmenjavo Francija-Slovenija. Danes vam v branje ponujamo delčke vtisov, ki smo jih učiteljice zbrale med učenci na izmenjavi.

Prvi dan, torej dan, ko so potovali v Francijo, se jim ni zdel posebno naporen, zato so se v pripovedovanju osredotočili na večerne ure, ko so prispeli k družinam, tam pojedli večerjo – največ jih je večerjalo testenine ali riž – vsi vprašani pa so omenili, da so jim zvečer ponudili tudi francoski kruh, sir, sadje ter puding ali jogurt. Le redki so zdržali pokonci do poznih ur, saj je spanec kar sam od sebe rinil na oči mladih potovalcev.

Torek se je pričel z jutranjim zborom pred šolo; skupaj z dopisovalci so šli v šolo, ki je precej večja od naše, tam pa so učitelji zanje pripravili različne dejavnosti. Večinoma so bile to igre, v katerih so se spoznavali in raziskovali navade ter značilnosti obeh držav. Nato so sledile predstavitve Slovenije in nato še kviz, kjer sta se pomerili ekipi Slovenije in Francije v kvizu Lepo je biti milijonar; tema je bila poznavanje dejstev o obeh državah. Le kdo bi rekel, da se značilni francoski sladici, ki jo imenujemo ‘makron’, v Franciji reče ‘macaron’? Ali pa, da je najvišja gora v Sloveniji Triglav z višino 3864 m in ne na primer Maribor z izmišljeno višino 3256 m? Vprašanja so bila namreč resna, odgovori pa včasih malce hudomušni. Po dveurnem odmoru smo se vrnili v šolo, kjer smo imeli delavnice z učitelji glasbe, tehnike, umetnosti, angleščine in drugimi učitelji, ki so jim pomagali pripraviti zanimive izdelke – od ogromnega plakata z mozaikom njihovih veselih izrazov do posnetkov »two faces«. Vse izdelke boste lahko videli, ko se vrnemo domov.

Za konec pa so vam zbrali nekaj dejstev o šoli, kjer gostujemo; ta dejstva so bila za nas nekoliko nenavadna, morda presenetijo tudi vas.

Ali ste vedeli, da so šolske ure v Franciji dolge 55 minut, da učenci v šoli ne jedo malice, ampak šele kosilo (ob 12h), da imajo med 12h in 14h odmor, ko gredo lahko domov na kosilo oz. imajo prosti čas, da so WC-ji odprti le med odmori, če želiš WC-papir, pa moraš ponj k informatorju – seveda ga lahko prineseš tudi od doma, in da v učilnicah ni umivalnikov?

Skratka, dan je bil poln dogodkov, ki so učence in učiteljice precej izčrpali, zato se bomo vsi skupaj skušali dobro naspati, da bomo spočiti za jutrišnje avanture v vulkanskem parku. Nasvidenje do naslednjega poročanja iz St Chamonda.

Za šolsko spletno stran so svoje vtise z vami delili Nejc L., Natalija B. P., Rosa R., Zala Ž. K. in Lun M.

Tretji dan v Franciji – naravne katastrofe v Vulcaniji

Ko se zjutraj zbudimo, odidemo v jedilnico oziroma kuhinjo na zajtrk. Pripravijo nam različne jedi: kosmiče, toaste, kakav … Ko smo dokončno pripravljeni na odhod, se nekateri z avtobusom ali avtom, nekateri tudi peš, odpravimo pred šolo. Danes nas je tam pričakal avtobus, ker smo se odpravili v Vulcanio. Tam smo si ogledali delovanje vulkanov. Najbolj nam je bila všeč simulacija oziroma 4D, kjer so nam pokazali, kako občutiš npr. potres, izbruh vulkana … Po končanem ogledu nas je avtobus odpeljal iz Clermonta. Peljali smo se približno dve uri in pol. Nazaj smo prišli okoli 18.30 in se odpravili vsak k svojemu Francozu na večerjo in počasi spat.

Klara L., Katja, Klara O., Pia, Barbara

Četrti dan v Franciji – Saint-Etienn

Danes zjutraj smo obiskali stadion v Saint-Etiennu. Najprej smo obiskali muzej, kjer smo z nevidno žogo streljali na gol in videli zgodovinske trenutke nogometnega kluba. Nato pa smo obiskali še stadion. Tam smo videli tudi garderobo sainetienških nogometašev. Potem pa smo se igrali, da smo nogometaši, ki vstopajo na igrišče in “press center”.
Po stadionu Saint-Etienne smo šli v središče mesta. Ogledali smo si zunanjost mestne hiše, potem pa smo imeli pol ure prostega časa. Nato smo šli do muzeja oblikovanja.
Ko smo prišli do muzeja oblikovanja, smo bili že precej utrujeni in smo si privoščili kratek počitek. Prva skupina si je šla ogledat zelo drago trgovino, druga pa je še malo počakala. Nato sta si obe skupini z vodiči ogledali muzej. Sledil je še individualni ogled muzeja. Druga skupina pa si je nato ogledala trgovino.

In še nekaj zanimivosti:
Iz Slovenije nas je prišlo 40 učencev, razporejenih med 37 družin. 15 družin od 37 nima domačih živali. Mačke so zelo popularne, saj jih ima kar 14 družin, ponekod celo po 2 ali 3, kar skupno nanese 24 mačk. Pse ima kar 6 družin. Imajo tudi druge živali, kot na primer ribe in zajce, nekateri pa imajo celo dihurja.

Peti dan v Franciji – Lyon

Danes smo obiskali Lyon. Najprej smo si ogledali stavbo, ki je imela na fasadi slike znanih oseb iz Lyona. Raziskali smo skrivne prehode iz 2. svetovne vojne, ki so vodili kar skozi hiše. Na stopnišču pred sodno palačo smo pojedli malico. Videli smo ruševine druge najstarejše cerkve v Evropi in se slikali pred katedralo. Po krajšem odmoru smo se z vzpenjačo povzpeli do bazilike, kjer je bil prekrasen razgled na mesto, ki je res veliko. Ob povratku smo si ogledali še ruševine rimskega amfiteatra, kjer smo pojedli svoje kosilo. Po kosilu smo odšli do največjega trga v Evropi, nato pa smo se sprehodili po nakupovalni ulici. Okoli 16. ure smo se vrnili nazaj v St. Chamond. Tam smo imeli zaključno prireditev.

In še današnja zanimivost:
Od 37 družin imajo v petnajstih dva otroka, v štirinajstih tri, v šestih štiri in v dveh pet otrok. Od tega je 58 fantov in 48 deklet.

Zala U., Hana J., Maj, Majk

Francija petič – uspela

Vtise o tem, kako so se učenci imeli na izmenjavi v Franciji, ste lahko prebrali že sproti, v času našega obiska. Poročilo o celotnem tednu pa si lahko s pomočjo spodnjega linka preberete tudi na spletni strani Zavoda Drevored.

IZMENJAVA FRANCIJA – SLOVENIJA 2016/2017

Grosupeljčani so res krasni gostitelji in posebej v spominu je ostala sobota, ki je bila prepuščena organizaciji družin gostiteljic. G. Premru se je zelo potrudil in vtise tega dne in celega tedna prelil v tale krasen 10-minutni film. Zelo priporočamo ogled!

OBISK NAŠIH FRANCOZOV – 4. DO 8. APRIL 2017

Tukaj si lahko pogledate in preberete vse kar se je zanimivega dogajalo v tednu, ko smo gostili naše vrstnike, 35 učencev in 3 učitelje iz šole College Ennemond Richard iz mesta St. Chamond v Franciji. Spletno stran bomo tukaj v naslednjih tednih dopolnjevali tako hitro kot bomo uspeli urediti vse slike, ki smo jih posneli.

Uradni sprejem francoskih prijateljev

V tednu od 4. do 8. aprila smo na OŠ Brinje Grosuplje gostili naše prijatelje iz francoskega mesta St. Chamond.
Pričakali smo jih z uradnim sprejemom, na katerem nas je s svojim obiskom počastila tudi ga. francoska veleposlanica Mme. Paradas. Tukaj si lahko ogledate celotno prireditev, ki delno prikaže, kaj vse se je dogajalo na naši šoli v preteklem tednu.

Povezava na članek v Drevoredu

Obisk Francozov iz St. Chamonda pri nas v Grosuplju in sprejem ge. francoske veleposlanice Mme. Paradas

35 učencev in 3 učitelji so včeraj pripotovali iz skoraj 1000 km oddaljenega St. Chamonda. Vozili so se celo noč, skoraj 14 ur, in seveda so bili kar precej utrujeni. Gre za naše stare znance, ki so jih učenci naše šole v tem šolskem letu že obiskali oktobra 2016. Vmes je potekalo nekaj dopisovanja, veliko načrtovanja in sedaj so tu.

Prvi dan, torek, je minil zelo polno in pestro. Najprej nas je pozdravila ga. francoska veleposlanica Mme. Paradas in pripravili smo tudi kratek program ob sprejemu naših prijateljev. Sledili so ogledi šole in pouka na naši šoli, popoldne pa smo imeli simpatičen ogled Mestne knjižnice Grosuplje, sprehod do cerkve sv. Mihaela in že je bila ura 5 popoldne, ko so naši prijatelji že komaj čakali, da odidejo domov in se končno tudi naspijo. Vsi smo bili veseli, da je vreme zdržalo in se že veselimo dogodivščin tega tedna.

Slike pa si lahko ogledate tudi na spodnjih dveh povezavah:

Naši Francozi potujejo naokoli po Sloveniji – sreda, 5. 4. 2017

Seveda se jim vsak dan pridruži tudi nekaj brinjskih učencev, da napolnimo avtobus do zadnjega sedeža. Sreda se je začela megleno in rahlo deževno, a na poti proti Piranu so to opazili le redki. Malo dežja najstnikov pač ne prestraši in po sprehodu v Piranu so ga odgnali, si ogledali nekaj glavnih znamenitosti tega čudovitega obmorskega kraja in se sprehodili do Fiese. Po uživanju na morskem zraku so odšli še na ogled Škocjanskih jam, ki so navdušile čisto vse, tudi tiste, ki so bili v taki jami prvič. In ob prihodu v Grosuplje je na vprašanje učiteljice “How was your day?” ena od Francozinj dahnila: “I`m happy.” Verjetno to pove vse, še več pa slike … In tedna še ni konec!

SPLETNA STRAN IZMENJAVE OŠ BRINJE GROSUPLJE IN COLLEGE ENNEMOND RICHARD

Počasi se polni spletna stran naše izmenjave. Trenutno poteka glasovanje za naj pesem po izboru francoskih in naših učencev. Spletna stran vsebuje tudi različne zanimivosti, posnetke in slike naše izmenjave v tem šolskem letu in v preteklih letih. Nekaj je že dodano, veliko pa še bo.
Lepo povabljeni k ogledu.

IZMENJAVA FRANCIJA-SLOVENIJA 2016/2017 VES ČAS DIHA IN ŽIVI

V Franciji, v šoli College Ennemond Richard se naši prijatelji na glavnem hodniku lahko vsak dan spomnijo na nas, če si pogledajo in preberejo karkoli od teh naših skupnih umetnin, ki smo jih ustvarili v tem in preteklih šolskih letih.

Že odštevamo do njihovega obiska 4. aprila 2017. Učenci, prosim, če redno preverjate elektronsko pošto, odgovarjate na pošto in opravite tudi dogovorjene obveznosti. Še vedno se srečavamo ob četrtkih ob 13h v učilnici št. 34, kjer pripravljamo različne dejavnosti za teden izmenjave.

OBISK UČENCEV 8. IN 9. RAZREDA V ST. CHAMONDU
4. dan – 14. 10. 2016, petek

Dež nam je nekoliko prekrižal načrte, tako, da smo se zjutraj odpravili v St. Ettiene, kjer smo se najprej zapeljali skozi mesto in si ogledali njegove znamenitosti. Sledil je ogled muzeja umetnosti in industrije, v katerem smo si lahko ogledali bogato zbirko orožja, ki so ga nekoč izdelovali v tem mestu. V muzeju je tudi zanimiva razstava razvoja koles, zelo nazorna pa je bila tudi demonstracija delovanja pletilnega stroja. Načrtovano orientacijo v dolini Loire smo zamenjali s sprehodom skozi staro mesto in orientacijo po trgovinah, kjer smo iskali kaj za svoje najdražje. Popoldan smo se vrnili v šolo, kjer smo se ob raznih igrah družili z našimi novimi prijatelji. Na skupni prireditvi smo še pogledali sadove dela na torkovih delavnica in naredili uradni zaključek naše izmenjave. Jutri bomo dan preživeli z družinami, zvečer pa se odpravimo na pot domov.

3. dan – 13. 10. 2016, četrtek

Start na hladno deževno jutro ob 8h se zdi še bolj zgodaj, ker je zunaj še precej mračno oz. je zvečer dan malo daljši kot v Grosuplju. Na prijetno ogretem avtobusu smo se odpeljali proti vasici Hauterives, kjer stoji zanimiva palača, prava umetnina. Zgradil jo je poštar in je rabil 33 let, imenuje pa se Palais Idéal du Facteur Cheval in prav vsem je bila všeč. Sledil je odhod proti mestu Vienne, ki je bilo v Rimskih časih pristanišče in zelo naseljeno mesto. Najprej smo si ogledali pravo Rimsko gledališče, ki je še vedno v rabi, nato smo se sprehodili čez mesto do muzeja, ki je poln najdb iz rimskih časov. Imeli smo se fajn, četudi smo bili malo tudi mokri. Jezikovna zanimivost – ko Francozi govorijo o pikniku, ne mislijo na čevapčiče!

2. dan – 11. 10. 2016

Že ob 8h smo se vsi zbrali skupaj pred šolo, šofer nas je že čakal. Poznalo se je, da smo se naspali na udobnih posteljah in zato je bilo pogovorov in izmenjav informacij med učenci res veliko…. prav vsak med njimi je doživel vsaj en (manjši ali večji) kulturni sok, prav vsi se strinjajo, da je francoska angleščina težka, ampak prav vsi smo spet preživeli lep dan. Veliko pogovorov se je vrtelo okoli drugačnih okusov hrane, ampak nihče ni potožil, da bi bil lačen.

Odpeljali smo se v bližnjo pokrajino, ki je znana po vulkanih, ki so seveda neaktivni, jih je pa na tem območju res veliko. Ogledali smo si krasno mestece Le Puy en Valey, se povzpeli na vulkanski hrib St. Michel s cerkvico, si ogledali katedralo iz vulkanskih kamnin in se sprehodili po lepem srednjeveškem mestecu, ki ima se mnogo drugih skritih kotičkov. Ker nas je vseh skupaj vsak dan okoli 45, precej časa vmes preživimo tudi s čakanjem v vrstah pred wc-ji, ampak tudi to je lahko zabavno. Popoldne smo se vrnili v St. Chamond in se vrnili vsak k svoji francoski družini. Imamo se lepo, zdaj pa spat in jutri naprej.

1. dan – 11. 10. 2016

Naše popotovanje v skoraj 1000 km oddaljeni St. Chamond se je začelo v ponedeljek zvečer, ko smo v avtobus porinili še zadnjo potovalko. Potovali smo z nekaj postanki, učenci pa so se večinoma zabavali s strmenjem v tako ali drugačno obliko elektronskih medijev. Bilo je nekaj kratkih obdobij, ko se je zdelo, da vsi spijo in vožnja se sploh ni zdela tako dolga.

Ob 9.30 smo parkirali pred šolo, kjer je vsak učenec poiskal svojega dopisovalca. Razkazali so nam šolo, nam ponudili obvezne “croissants”, nato pa je bil že skoraj čas za kosilo. Med polnjenjem mobitelov smo se čudili drugačnosti njihove šole, nato pa smo se družili ob popoldanskih delavnicah, kjer se je izkazalo, da komunikacija v angleščini lahko postane tudi problem. Druženje je potekalo na vseh možnih nivojih…. Okoli 16.30 so učenci vsak s svojo potovalko pogumno odšli k družinam dopisovalcev, kjer bodo zagotovo predčasno poiskali pot v posteljo. Bil je zares poln in dan. Jutri pa naprej 🙂

Dragi starši in učenci,

Prijave za izmenjavo sprejemamo še v tem tednu, potem pa bi radi uskladili vse skupaj z našimi prijatelji v Franciji. Prosimo, da se tudi tisti, ki se še niste, javite pri učiteljici Sabini Kavšek ali Mateji Zupančič (lahko tudi na elektronski naslov sabina.kavsek@gmail.com). Učenci bodo v tem tednu tudi dobili listek na katerega je potrebno napisati elektronski naslov starša in učenca, da boste potem v prihodnje vse informacije prejemali preko elektronske pošte.

Hvala in lep pozdrav,
Sabina Kavšek

IZMENJAVA ST.CHAMOND – GROSUPLJE SE V

ŠOLSKEM LETU 2015-2016 NADALJUJE!

Speljali smo čudovit teden in izmenjava med OŠ Brinje Grosuplje in College Ennemond Richard je bila več kot uspešna. Tukaj si lahko ogledate prispevek v oddaji Infodrom, več slik pa sledi v naslednjem tednu.
Hvala vsem sodelujočim – vodstvu šole, vsem sodelujočim učiteljem in drugim delavcem šole, staršem in našim učencem, ki so se izkazali kot krasni gostitelji! Zdaj pa malo počitka do naslednje izmenjave :)!

zapisali: zelo zadovoljni učiteljici Sabina in Mateja

Prispevek:

tukaj pa zadnjih 20 sekund:

Zelo smo veseli in ponosni, ker smo dobili res veliko potrditev, da dobro delamo tudi s strani Občine Grosuplje. Lahko si ogledate prispevek in tudi celotno prireditev, ki se je dogajala v petek, 8. 4. 2016

Izmenjava s šolo iz Francije poteka s polno paro in imamo se čudovito!

FRANCOZI iz mesta St. Chamond bodo naši gostje v GROSUPLJU od 4. do 8. aprila 2016

Urnik in nekaj napotkov:

PONEDELJEK: Med glavnim odmorom sprejem Francozov, ki bodo dopoldne prisotni na šoli, popoldne sprehod po Grosuplju, ogled knjižnice; Ob 17h odidejo po družinah.

TOREK: celodnevni izlet na Gorenjsko z našimi učenci (Bled, Bohinj, Radovljica – muzej); povratek med 17h in 18h (prevzamejo jih družine).

SREDA: ogled Križne jame, popoldne z družinami – ob 14h oz. po pouku odidejo k družinam; sami se organizirate glede aktivnosti; Učitelji imamo voden ogled gradu Bogenšperk v angleščini.

ČETRTEK: celodnevni izlet na Primorsko z našimi učenci (Piran, Soline v Sečovljah); povratek med 17h in 18h ((prevzamejo jih družine).

PETEK: orientacijski ‘sprehod’ po Ljubljani (Slovenci vodijo Francoze po vnaprej določenih točkah) + Ljubljanski grad; Kosilo v šoli, popoldne delavnice v šoli in v zvečer večerja v šoli.

Ob 18h bo tudi kratka uradna prireditev, na katero ste povabljeni starši in vsi, ki vas zanima kaj se bo cel teden dogajalo in kako zanimivo se je družiti z vrstniki iz Francije.

Koordinatorici projekta: Sabina Kavšek in Mateja Zupančič

OBVESTILO

Obisk šole v St. Chamondu, Francija, se v decembru 2015 za učence OŠ Brinje Grosuplje ni izvedel zaradi aktualnih neugodnih dogodkov v Franciji. Nadaljuje pa se izmenjava v obliki dopisovanja in komuniciranja preko različnih medijev (elektronska pošta, skype, snapchat, navadna pošta). Številni učenci sodelujejo tudi pri interesni dejavnosti v šoli, kjer sodelujejo pri različnih dejavnostih povezanih s to mednarodno kulturno vrstniško izmenjavo.

Tokrat ima izmenjava rekordno številko, saj je vključenih kar 41 učencev OŠ Brinje Grosuplje.

Izmenjava se je začela v bistvu že med počitnicami in večina učencev ter učiteljici Mateja in Sabina si že lep čas dopisujejo s francoskimi vrstniki ter načrtujejo obe letošnji izmenjavi.

Prva izmenjava bo že decembra 2015, saj že 6. 12. 2016 Grosupeljčani oddidemo v  St. Chamond in se že veselimo ogleda Festivala luči v Lyonu.

4. aprila 2016 pa bodo prispeli naši francoski prijatelji v Grosuplje in takrat bomo mi lahko izkazali naše gostoljubje.

Vse pomembne podatke bomo objavljali tudi tukaj.