V prvem tednu v aprilu sem se v okviru projekta KA122 Erasmus + odpravila na 5-dnevni seminar ICT in the Classroom: Innovative Tools to Facilitate Students Learning, Collaboration and Creativity v Amsterdamu. Vsak dan je ponudil nekaj novega in vse skupaj sem strnila v nekaj besed.
1. dan
Amsterdam je že prvi dan opravičil svoj sloves. Kamorkoli se obrnem, vsepovsod je bilo polno kolesarjev, v cvetličnih gredicah so rastli tulipani in hišice ob vodi dajejo prav pravljični vtis. Zjutraj sem se odpravila do lokacije, kjer se je izvajal moj tečaj – Moulinos de Viento. Najprej sem se po vseh med seboj podobnih kanalih skoraj izgubila, vendar sem pravočasno našla stavbo, kjer so že čakali vodja in udeleženci tečaja. Najprej se je voditeljica Cecilia predstavila, nato pa je sledilno nekaj spoznavnih iger, kjer smo se udeleženci sprostili in zabavali. Udeleženci prihajamo iz štirih različnih držav: Španija, Nemčija, Italija in seveda Slovenija. Sledila je predstavitev šol, kjer me je presenetilo, iz kako različnih vrst šol prihajamo in s kakšnimi težavami se soočamo. Ena od udeleženk dela na jezikovni šoli za odrasle, drug na izobraževanju za mladoletne prestopnike ipd. Sledil je še pogovor o IKT-ju na šolah, potem pa je bila ura že dve in odpravili smo se vsak na svoj konec.
Popoldne sem raziskovala mesto. Imajo zelo lepo urejene kolesarske poti, ki so ločene od prometne ceste, zato ljudje res uporabljajo kolesa. Prav tako so zelo natrpani tramvaji in metroji, ki so zelo pogosti. Dobre povezave, učinkovit javni promet in urejeno cestišče zagotovo pripomoreta k večji pretočnosti in ekološki naravnanosti mesta. Po ulicah in cestah ni smeti, saj so koši za smeti pogosti, hkrati pa ljudje vedno poberejo svoje smeti in jih odvržejo v koš za ločene odpadke, saj so zelo ekološko osveščeni. Presenetilo me je tudi, da imajo v trgovini možnost oddaje plastenk in steklenic ter da je embalaža za sveže stisnjen sok dodatno zaračunana.
2. dan
Dan smo začeli z odprtim pogovorom o IKT. V skupinicah smo govorili o tem, kaj nam je všeč in kaj ne ter katere aplikacije radi uporabljamo. Nato smo se podali raziskovat aplikacije za komunikacijo med učenci. Zvedela sem za nekaj novih aplikacij za različne stvari (BitWarden, Goose Chase, MindMaister, Pixton, …) Najbolj pa mi ostaja v spominu ChatGPT, saj področje umetne inteligence zelo malo poznam. Vem, da lahko prinese veliko dobrega in koristnega, hkrati pa moramo učence opolnomočiti pri njeni uporabi.
Popoldne je bil namenjen peš turi po mestu. Vodička nam je razkazala center in vse pomembne točke. Zvedela sem veliko novega – od tega, da so hiše zgrajene postrani in da imajo na strehi kljuko za to, da so lahko trgovci shranjevali blago na podstrešju in ga tako lažje spravili na in z ladje. Razkazala nam je tudi, najbolj miren predel in ladje, v katerih živijo nekateri domačini. Omenila je tudi slavno Rdečo četrt, ki je nastala zato, da bi prebivalci svoje žene in hčerke obvarovali pred pomorščaki. Nato smo imeli popoldne zase. Sama sem našla odlično second hand trgovino z rabljenimi oblačili, ki je bila zelo obiskana. Mladi se očitno dobro zavedajo pomena trajnosti in ponovne uporabe.
3. dan
Ob mojem hostlu je park, kjer ob jutranjem sprehodu vidim in predvsem slišim veliko različnih ptic. To jutro sem videla sem čapljo, v prejšnjih dneh pa tudi že papigo in vrabčke, golobov pa itak ne manjka.
Na začetku seminarja smo ustvarjali meme na temo ikt-ja. Nekateri so bili res kreativni. Nato pa smo spoznali nekaj orodij za ustvarjanje lepih plakatov, predstavite ipd. Spoznali smo Canvo, Slidesgo.com in Jamboard. Nato smo prešli na temo igre v razredu. Najprej smo iskali »izgubljenega pliškota« v pisarni – neke vrste escape room z aplikacijo Google forms. Potem pa smo se pogovarjali, katere vse igre še imamo v razredih. Predavateljica je omenila The flow theory, ki pravi, da najboljše rezultate dobimo, če naloga od nas zahteva nekaj spretnosti in nam je hkrati v izziv. Ugotovili smo, da nam predvsem pri kvizih delo olajša tehnologija. Spoznali smo Kahoot, Plickers, Jeopardy in tudi Quizlet, ki pa je bolj ko kvizom namenjen samostojnemu učenju, saj si lahko pripraviš različna vprašanja za učenje.
Popoldne sem si vzela čas za ogled Rijkmuzeja. Največji muzej v Amsterdamu se lahko pohvali z deli vseh znanih nizozemskih umetnikov kot sta Rembrandt in Van Gogh, vendar so njuna najboljše dela shranjena v drugih muzej, zato jih ni veliko. Našla sem tudi standardiziran meter, kilogram in mere za volumen, ki mi je bil kot učiteljici fizike zelo všeč. Najbolj všeč pa mi je bila slika slikarke Rachel Ruysch iz 17. stoletja. Zanimivo mi je bilo, da je že v tistem času bila zelo bogata in uveljavljena slikarja, ki je s svojim slikanjem nadaljevala tudi po poroki in rojstvu otrok.
4. dan
Po zelo lepih sončnih dnevih me je danes zjutraj pričakal dež. Na seminarju smo danes govorili o In-class flipped learningu. To je obrnjeno učenje, ki se v celoti dogaja v šoli. Učitelj mora sestaviti več učnih postaj (recimo 5) in eno prazno. Na eni postaji je nekaj minutni video, ki ga učenci samostojno pogledajo in potem vadijo na drugi (prej prazni) postaji. Tudi sami smo sestavili minutni video na Youtubu. Sama sem izbrala deljenje z decimalnimi števili, saj to dela učencem največ težav. Nato smo se preizkusili tudi v snemanju zaslona in urejanju videa v Canvi.
Popoldne je bilo še vedno sivo, zato sem ga izkoristila za raziskovanje nekaj muzejev na severu Amsterdama. Ta del Amsterdama je bil prej izrazito industrijski, vendar se zadnjih nekaj let tovarne zapirajo in nastajajo lepe stanovanjske soseske. Najprej sem obiskala Nxt muzej, kjer so predstavljene vizualne moderne umetnine. Najbolj me je navdušila vizualna povezovalka, ki je spremljala razstavo s svojega zornega kota in v razmislek dala, kaj je resnično in kaj ni. Potem sem šla na ogled še v Straat muzej, kjer so v stari tovarni za izdelavo ladij uredili razstavo grafitov. Umetniki grafite naredijo kar tam na mestu. Razstava me je zelo navdušila, saj so podobe uličnih umetnikov res globoke. Na poti nazaj, sem se ustavila še, da kupim nekaj spominkov in poklepetala s prodajalcem, ki je celo vedel, kje je Slovenija.
5. dan
Tako, pa je napočil zadnji dan seminarja. Najprej smo vadili pogovarjanje v svojem maternem jeziku, saj smo mogli razložit sogovorniku iz druge države nekaj o sebi v našem jeziku. Nato smo predstavili svoje filmčke, ki so bil zanimivi, vendar se je videlo, da so bili »narejeni na hitro«. Zaključili smo z evalvacijo, izmenjavo mnenj in povezovanjem. Sama sem se najbolj povezala s podobno šolo iz Nemčije in upam, da bomo lahko sodelovali. Na koncu nam je predavateljica podarila tudi certifikate in razšli smo se s skromno pogostitvijo.
Popoldne sem se odpravila na ogled tako slavnih nizozemskih tulipanov. Keukenhof je le slabo uro stran od centra mesta, zato sem uporabila kar javni prevoz. Kljub slabšemu vremenu je bilo zelo veliko turistov. Cel vrt zelo diši, predvsem hijacinte imajo omamen vonj. Čeprav se vsi tulipani še niso razcveteli je bilo videti zelo lepe barve in oblike, ki so med seboj sestavljale prelepo barvno preprogo.
Teh nekaj pomladnih dni mi bo ostalo v zelo lepem spominu. Najbolj pa se veselim, da bom lahko vse pridobljeno znanje vključila v svoje ure in naredila učne ure prijetnejše, učinkovitejše in zanimive za učence.
Julija Murko, učiteljica matematike in fizike